Multiliftin vaihtolavalaitteiden luovutusprosessin kehittäminen : Cargotec Oyj
Salmiosalo, Jesse (2018)
Salmiosalo, Jesse
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902041915
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902041915
Tiivistelmä
Tässä työssä käsitellään vaihtolavalaitteiden luovutukseen liittyviä prosesseja toimituksen yhteydessä, luovutuksen kehittämismahdollisuuksia sekä asiakastyytyväisyyttä. Toimeksiantajan tarve on saada kirjallinen selvitys luovutusmenettelyn toimivuudesta sekä sen parantamisesta. Työssä esitellään luovutuksen nykyinen tilanne, mihin toiminnassa pyritään sekä miten luovutusta tulisi kehittää, jotta asiakastyytyväisyys saataisiin parhaalle mahdolliselle tasolle. Tavoitteena on kartoittaa mahdollisuudet sekä ottaa ne käyttöön. Tavoitteena on luoda asiakkaalle paras mahdollinen kokemus laitteen vastaanottamisessa. Työssä perehdytään myös luovutusta varten luotuun ohjeeseen ja verrataan sitä käytännön toteutukseen.
Työn asiakas on Cargotec, jonka tarkasteltavana liiketoiminta-alueena toimii Hiabin Multilift. Alussa esitellään yrityksen toiminta yleisesti ja tarkemmin Hiabin sekä Multiliftin liiketoiminta. Työ suoritettiin yritysvierailujen, tyytyväisyyskyselyn sekä talon sisäisten materiaalien avulla.
Insinöörityön lopputuloksena syntyy kirjallinen tutkimus siitä, miten nykyinen vaihtolavalaitteiden luovutus asiakkaille toteutetaan, miten asiakkaat suhtautuvat siihen, mitä kehitettävää luovutuksessa on ja miten koko prosessia voisi parantaa asiakastyytyväisyyden maksimoimiseksi.
Työn asiakas on Cargotec, jonka tarkasteltavana liiketoiminta-alueena toimii Hiabin Multilift. Alussa esitellään yrityksen toiminta yleisesti ja tarkemmin Hiabin sekä Multiliftin liiketoiminta. Työ suoritettiin yritysvierailujen, tyytyväisyyskyselyn sekä talon sisäisten materiaalien avulla.
Insinöörityön lopputuloksena syntyy kirjallinen tutkimus siitä, miten nykyinen vaihtolavalaitteiden luovutus asiakkaille toteutetaan, miten asiakkaat suhtautuvat siihen, mitä kehitettävää luovutuksessa on ja miten koko prosessia voisi parantaa asiakastyytyväisyyden maksimoimiseksi.