Sosiaalisen median tehokas käyttö Metsä Boardissa
Tarpila, Teemu (2018)
Tarpila, Teemu
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902031880
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902031880
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on sosiaalisen median tehokas käyttö Metsä Boardissa. Työssä selvitetään, kuinka
sosiaalisen median käyttöä voidaan tehostaa business-to-business kentässä. Opinnäytetyön toimeksiantajana
toimi Metsä Board, joka kuuluu metsäteollisuuskonserni Metsä Groupiin. Työn tavoitteena on löytää kehityskohteita
ja tapoja tehostaa sosiaalisen median käyttöä.
Teoriaosuudessa käydään läpi sosiaalista mediaa yleisellä tasolla ja sen eri muotoja digitaaliseen markkinointiin
painottuen. Tässä opinnäytetyössä on käytetty kvalitatiivisen tutkimuksen keinoja. Tutkimuksena on tehty
benchmarkingia, jonka pohjalta Metsä Boardin sosiaalisen median käytäntöjä on verrattu samalla alalla toimivien
yritysten kanssa.
Tutkimuksessa on vertailtu Metsä Boardin sosiaalisen median tilien käyttötapoja kilpaileviin yrityksiin sekä Metsä
Groupiin. Havaintojen perusteella rakennetaan esitys siitä, kuinka Metsä Boardin on mahdollista tehostaa omaa
sosiaalisen median käyttöään. Työssä keskitytään tapoihin, joilla sosiaalisen median seuraaja- ja reaktiomääriä
voidaan kehittää ja kasvattaa B2B-yrityksen näkökulmasta.
sosiaalisen median käyttöä voidaan tehostaa business-to-business kentässä. Opinnäytetyön toimeksiantajana
toimi Metsä Board, joka kuuluu metsäteollisuuskonserni Metsä Groupiin. Työn tavoitteena on löytää kehityskohteita
ja tapoja tehostaa sosiaalisen median käyttöä.
Teoriaosuudessa käydään läpi sosiaalista mediaa yleisellä tasolla ja sen eri muotoja digitaaliseen markkinointiin
painottuen. Tässä opinnäytetyössä on käytetty kvalitatiivisen tutkimuksen keinoja. Tutkimuksena on tehty
benchmarkingia, jonka pohjalta Metsä Boardin sosiaalisen median käytäntöjä on verrattu samalla alalla toimivien
yritysten kanssa.
Tutkimuksessa on vertailtu Metsä Boardin sosiaalisen median tilien käyttötapoja kilpaileviin yrityksiin sekä Metsä
Groupiin. Havaintojen perusteella rakennetaan esitys siitä, kuinka Metsä Boardin on mahdollista tehostaa omaa
sosiaalisen median käyttöään. Työssä keskitytään tapoihin, joilla sosiaalisen median seuraaja- ja reaktiomääriä
voidaan kehittää ja kasvattaa B2B-yrityksen näkökulmasta.