Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma yritykselle X
Karvinen, Joni; Häyrinen, Teemu (2019)
Karvinen, Joni
Häyrinen, Teemu
Karelia-ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901181379
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901181379
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma autonvuokrausalalla toimivalle pk-yritykselle. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma toimii yrityksen sosiaalisen median markkinoinnin ohjenuorana. Toimeksiantajayrityksemme ei ole aiemmin hyödyntänyt sosiaalista mediaa yrityksen markkinoinnin tukena.
Opinnäytetyö sisältää kattavan teoria-aineiston markkinoinnista sekä sosiaalisesta mediasta. Lähdeaineisto koostuu niin perinteisestä kirjallisuudesta kuin sähköisistä aineistoista. Teoria-aineisto on valittu tarkasti ja kriittisesti. Lisäksi toteutimme haastattelun, jossa kartoitimme yrityksen tarpeet sekä visiot sosiaaliseen mediaan liittyen.
Opinnäytetyön tuloksena loimme produktin, joka on yksilöity toimeksiantajayrityksellemme. Tutkimme kustannustehokkaimmat sosiaalisen median kanavat potentiaalisen kohderyhmän tavoittamiseksi. Produktissa painotetaan strategista suunnitelmallisuutta, jonka avulla on mahdollista saavuttaa pitkällä aikavälillä tuloksellista markkinointia. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaa tulee kehittää muuttuvien trendien sekä toimintatapojen muuttuessa.
Opinnäytetyö sisältää kattavan teoria-aineiston markkinoinnista sekä sosiaalisesta mediasta. Lähdeaineisto koostuu niin perinteisestä kirjallisuudesta kuin sähköisistä aineistoista. Teoria-aineisto on valittu tarkasti ja kriittisesti. Lisäksi toteutimme haastattelun, jossa kartoitimme yrityksen tarpeet sekä visiot sosiaaliseen mediaan liittyen.
Opinnäytetyön tuloksena loimme produktin, joka on yksilöity toimeksiantajayrityksellemme. Tutkimme kustannustehokkaimmat sosiaalisen median kanavat potentiaalisen kohderyhmän tavoittamiseksi. Produktissa painotetaan strategista suunnitelmallisuutta, jonka avulla on mahdollista saavuttaa pitkällä aikavälillä tuloksellista markkinointia. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaa tulee kehittää muuttuvien trendien sekä toimintatapojen muuttuessa.