Hahmon personointikeinot viihdealalla
Sandalnev, Egor (2018)
Sandalnev, Egor
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901101188
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901101188
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä keskitytään hahmosuunnittelun lukuisiin keinoihin tuoda hahmon persoona esille produktion suunnitteluvaiheessa. Tämä suunnittelutyö tehdään, jotta koko projektitiimi ymmärtäisi, mitä hahmo pitää sisällään ja miten hahmoa käytetään viihdeteollisuudessa. Tämän opinnäytetyön hahmosuunnittelu kohdistuu projektiin, jossa tehdään scifi -tyylinen sarjakuva. Työssä esitetään suorat tekniikkaesimerkit, miten hahmosuunnittelua tehdään, mutta myös erilaiset persoonallisuutta tukevat esimerkit. Mukana on lukuisia raakaversioita konseptikuvina maailman kartasta, olioista, voimahierarkioista, humanoideista ja myös pari näytettä valmiista sarjakuvasivuista. Työlläni halutaan todistaa tekijän uravalmius viihdealalle ja saada suunnittelutaidot yhä paremmiksi.