Creating a low budget advertisement video for a game company
Mäkelä, Milla (2018)
Mäkelä, Milla
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122022601
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122022601
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia, mitä ihmiset pitävät mielenkiintoisena pelialan mainosvideoissa, jotka on tehty minimaalisella budjetilla. Tutkimus sisältää kaksi mainosvideota, jotka on tehty Turku Game Labille mainosvideoiksi. Mainosvideot ovat muuten identtiset, mutta ainoana erona oli, että toinen mainosvideo sisältää animoidun 3D-hahmon. Nettikyselyllä ja haastatteluilla selvitettiin, kumpi videoista on ihmisten mielestä miellyttävämpi.
Tutkimus keskittyi pienibudjettisen mainosvideon tekemiseen pelialalle. Työssä käytettiin 3D-mallinnusohjelmaa Blenderiä sekä videoeditointiin tarkoitettua Adobe Premiere CC 2018-ohjelmaa. Videoiden aiheena oli Turun linna-applikaatio.
Nettikyselyn ja haastatteluiden perusteella voidaan todeta, että Turun linna-applikaation mainosvideon versio ilman animoitua 3D-hahmoa koettiin miellyttävämmäksi. Mainosvideo ilman 3D-hahmoa koettiin suositummaksi, koska video koettiin riittävän itsessään, eikä 3D-hahmo tuonut siihen lisäarvoa.
Tutkimus keskittyi pienibudjettisen mainosvideon tekemiseen pelialalle. Työssä käytettiin 3D-mallinnusohjelmaa Blenderiä sekä videoeditointiin tarkoitettua Adobe Premiere CC 2018-ohjelmaa. Videoiden aiheena oli Turun linna-applikaatio.
Nettikyselyn ja haastatteluiden perusteella voidaan todeta, että Turun linna-applikaation mainosvideon versio ilman animoitua 3D-hahmoa koettiin miellyttävämmäksi. Mainosvideo ilman 3D-hahmoa koettiin suositummaksi, koska video koettiin riittävän itsessään, eikä 3D-hahmo tuonut siihen lisäarvoa.