Innovaatiokompetenssien vahvistuminen tuutorikoulutuksessa : innovaatiopedagogiikan soveltaminen Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan tuutorikoulutuksiin
Raitamäki, Sonja (2018)
Raitamäki, Sonja
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121922411
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121922411
Tiivistelmä
Turun ammattikorkeakoulussa on kehitetty innovaatiopedagogiikkaa vahvistamaan opiskelijoiden taitoja, jotka ovat välttämättömiä työelämässä ja innovaatioiden kehittämisessä. Innopedaoppimisjatkumo on yksi Turun ammattikorkeakoulun strategian kärjistä.
Turun ammattikorkeakoulussa tuutoritoimintaa koordinoi Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunta TUO. TUO pyrkii omassa toiminnassaan edistämään mahdollisuuksien Turun ammattikorkeakoulun strategiaa osana omaa toimintaansa. Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan innovaatiopedagogiikan soveltamista TUOn järjestämissä tuutorikoulutuksissa.
Työssä avataan ensin, mitä innovaatiopedagogiikalla tarkoitetaan ja mitkä ovat sen tavoitteet. Innovaatiokompetenssit ovat tarkastelun kannalta relevantteja, joten innovaatiokompetenssit ja niiden syntyminen käydään läpi tässä yhteydessä.
Työ avaa, minkälaista on TUOn koordinoima tuutorointi ja mitä siihen on sisällytetty. Työssä keskitytään erityisesti yksi päiväisen tuutorikoulutuksen sisältöön, mutta avataan myös tuutoritoimintaa kokonaisuudessaan.
Turun ammattikorkeakoulussa tuutoritoimintaa koordinoi Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunta TUO. TUO pyrkii omassa toiminnassaan edistämään mahdollisuuksien Turun ammattikorkeakoulun strategiaa osana omaa toimintaansa. Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan innovaatiopedagogiikan soveltamista TUOn järjestämissä tuutorikoulutuksissa.
Työssä avataan ensin, mitä innovaatiopedagogiikalla tarkoitetaan ja mitkä ovat sen tavoitteet. Innovaatiokompetenssit ovat tarkastelun kannalta relevantteja, joten innovaatiokompetenssit ja niiden syntyminen käydään läpi tässä yhteydessä.
Työ avaa, minkälaista on TUOn koordinoima tuutorointi ja mitä siihen on sisällytetty. Työssä keskitytään erityisesti yksi päiväisen tuutorikoulutuksen sisältöön, mutta avataan myös tuutoritoimintaa kokonaisuudessaan.