Maksuton markkinointi sosiaalisessa mediassa : Markkinointisuunnitelma
Rosberg, Laura (2018)
Rosberg, Laura
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121822339
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121822339
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantajalle markkinointisuunnitelma, joka auttaa yritystä jatkamaan markkinointia tehokkaasti ja tavoittamaan kaikki potentiaaliset asiakkaat. Yrityksellä ei ole ollut markkinointisuunnitelmaa ja aikaa kuluttaa markkinointiin on muutenkin vähän. Opiskelijalle opinnäytetyön tekemisestä saatu hyöty koostuu uusista taidoista tietoperustan hankkimisesta ja sen yhtenäiseksi rakentamisesta, sekä erilaisten maksuttoman markkinoinnin keinojen soveltamisesta yrityksen hyödyksi.
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia maksutonta markkinointia sosiaalisessa mediassa, sekä kartoittaa toimeksiantajayrityksen tämän hetkinen tilanne markkinoinnin näkökulmasta. Opinnäytetyön toiminnallisena lopputuotoksena syntyi uusi markkinointisuunnitelma yritykselle. Opinnäytetyön toimeksiantajayritys on Finnish Gabber Promotions Oy.
Opinnäytetyössä on käytetty taustatutkimuksena sosiaalisen median markkinoinnin ja maksuttoman markkinoinnin, sekä toiminnallisen opinnäytetyön kirjallisuutta sekä sähköistä aineistoa. Opinnäytetyö sisältää ohjeet sosiaalisessa mediassa markkinoinnille. Markkinointisuunnitelma rakennetaan maksuttoman mainonnan keinojen avulla, yrityksen ajan ja budjetin vähäisyyden vuoksi.
Johtopäätöksenä yrityksellä on hyvät mahdollisuudet kasvattaa heidän näkyvyyttään yhteisössä, kun vain saavat aikaa alkaa toteuttaa markkinointisuunnitelmaa, sillä asiakkaat ovat helposti tavoitettavissa sosiaalisessa mediassa. Yrityksen ajanpuutteen vuoksi lopulliset markkinointisuunnitelman tulokset rajautuvat ulos tästä opinnäytetyöstä.
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia maksutonta markkinointia sosiaalisessa mediassa, sekä kartoittaa toimeksiantajayrityksen tämän hetkinen tilanne markkinoinnin näkökulmasta. Opinnäytetyön toiminnallisena lopputuotoksena syntyi uusi markkinointisuunnitelma yritykselle. Opinnäytetyön toimeksiantajayritys on Finnish Gabber Promotions Oy.
Opinnäytetyössä on käytetty taustatutkimuksena sosiaalisen median markkinoinnin ja maksuttoman markkinoinnin, sekä toiminnallisen opinnäytetyön kirjallisuutta sekä sähköistä aineistoa. Opinnäytetyö sisältää ohjeet sosiaalisessa mediassa markkinoinnille. Markkinointisuunnitelma rakennetaan maksuttoman mainonnan keinojen avulla, yrityksen ajan ja budjetin vähäisyyden vuoksi.
Johtopäätöksenä yrityksellä on hyvät mahdollisuudet kasvattaa heidän näkyvyyttään yhteisössä, kun vain saavat aikaa alkaa toteuttaa markkinointisuunnitelmaa, sillä asiakkaat ovat helposti tavoitettavissa sosiaalisessa mediassa. Yrityksen ajanpuutteen vuoksi lopulliset markkinointisuunnitelman tulokset rajautuvat ulos tästä opinnäytetyöstä.