MARKKINOINTIVIDEON TEKEMINEN SOSIAALISEEN MEDIAAN: : Opas aloittelijalle
Ulander, Harri (2018)
Ulander, Harri
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121221231
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121221231
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on tuotettu Kajaanin ammattikorkeakoulun projektipäällikön tilauksesta. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä yksinkertainen ja ymmärrettävä käyttöopas, jonka avulla aloittelijan on mahdollista tuottaa hyvälaatuista videomateriaalia, sosiaalisen median markkinointitarkoituksiin.
Oppaan tarkoitus on antaa yksinkertaisia neuvoja, joiden avulla videossa otetaan huomioon ammattimaisia seikkoja videon teknisessä toteutuksessa. Luova toteutus on tarkoitus jättää lukijalle. Oppaassa käydään läpi kohta kohdalta ne toimenpiteet, jotka on konkreettisesti suoritettava ennakkosuunnittelussa, kuvaustilanteessa ja jälkityöstössä. Julkaisualustat on rajattu Facebookiin ja Youtubeen.
Opinnäytetyön tarpeellisuus löytyy konkreettisesta työelämästä, ja tarpeen on havainnut tilaaja Camilla Maunu. Työn teoriaosuuteen on valmistauduttu perehtymällä alaa käsittelevään kirjallisuuteen videotuotannon, journalismin ja sosiaalisen median saralla. Laajasta teorialähteiden määrästä on valittu parhaimmat ja eniten ajan tasalla olevat lähteet, johtuen videoalan ja sosiaalisen median nopeasta kehityksestä digitalisaation maailmassa.
Oppaan tarkoitus on antaa yksinkertaisia neuvoja, joiden avulla videossa otetaan huomioon ammattimaisia seikkoja videon teknisessä toteutuksessa. Luova toteutus on tarkoitus jättää lukijalle. Oppaassa käydään läpi kohta kohdalta ne toimenpiteet, jotka on konkreettisesti suoritettava ennakkosuunnittelussa, kuvaustilanteessa ja jälkityöstössä. Julkaisualustat on rajattu Facebookiin ja Youtubeen.
Opinnäytetyön tarpeellisuus löytyy konkreettisesta työelämästä, ja tarpeen on havainnut tilaaja Camilla Maunu. Työn teoriaosuuteen on valmistauduttu perehtymällä alaa käsittelevään kirjallisuuteen videotuotannon, journalismin ja sosiaalisen median saralla. Laajasta teorialähteiden määrästä on valittu parhaimmat ja eniten ajan tasalla olevat lähteet, johtuen videoalan ja sosiaalisen median nopeasta kehityksestä digitalisaation maailmassa.