Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opetuksen päivien Facebook-markkinointi ja sen toimivuuden mittaaminen
Pienimäki, Ella (2018)
Pienimäki, Ella
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120946
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120946
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opetuksen päivien kävijöille tehdyn kyselyn avulla selvittää, mitkä asiat Facebook-markkinoinnissa olivat toimivia ja mitä asioita tulisi seuraaviin tapahtumiin kehittää. Työssä kerrotaan myös Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opetuksen päiville tehdystä Facebook-markkinoinnista ja siitä, millä tavoilla se toteutettiin ja mitä siihen vaadittiin.
Työn tutkimusmenetelmäksi valikoitui kvantitatiiviset menetelmät, koska kyseessä oli isommalle ryhmälle toteutettu lomaketutkimus. Se toteutettiin paperisena kyselylomakkeena tapahtumassa sekä sähköisenä Webropol-kyselynä. Facebook-markkinointi toteutettiin opiskelijakollegan tekemän sosiaalisen median markkinointisuunnitelman perusteella ja tarvittaessa sitä mukaillen.
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opetuksen päivät ovat opettajille tärkeä ja hyvä mahdollisuus verkostoitua kollegojensa kanssa. Tällöin on tärkeää voida myös markkinoida tapahtumaa mahdollisimman hyvin ja tiedottaa siitä osallistujille.
Kyselyn avulla saatiin selkeitä johtopäätöksiä siitä, kuinka tapahtuman sosiaalisen median markkinointia tulisi toteuttaa tästä lähtien ottaen huomioon kehityskohteet. Näiden avulla on hyvä tehdä päätöksiä sen suhteen, miten tapahtumaa voisi markkinoida tästä lähtien.
Työn tutkimusmenetelmäksi valikoitui kvantitatiiviset menetelmät, koska kyseessä oli isommalle ryhmälle toteutettu lomaketutkimus. Se toteutettiin paperisena kyselylomakkeena tapahtumassa sekä sähköisenä Webropol-kyselynä. Facebook-markkinointi toteutettiin opiskelijakollegan tekemän sosiaalisen median markkinointisuunnitelman perusteella ja tarvittaessa sitä mukaillen.
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opetuksen päivät ovat opettajille tärkeä ja hyvä mahdollisuus verkostoitua kollegojensa kanssa. Tällöin on tärkeää voida myös markkinoida tapahtumaa mahdollisimman hyvin ja tiedottaa siitä osallistujille.
Kyselyn avulla saatiin selkeitä johtopäätöksiä siitä, kuinka tapahtuman sosiaalisen median markkinointia tulisi toteuttaa tästä lähtien ottaen huomioon kehityskohteet. Näiden avulla on hyvä tehdä päätöksiä sen suhteen, miten tapahtumaa voisi markkinoida tästä lähtien.