Asiakastyytyväisyyskysely Kiinteistö Oy Tankkarille
Heikkilä, Minna; Eloranta, Venla (2018)
Heikkilä, Minna
Eloranta, Venla
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120944
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120944
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kiinteistö Oy Tankkari. Tankkari tarjoaa Kokkolassa opiskelija-asuntoja eri asteen opiskelijoille.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää asukkaiden tyytyväisyys Tankkarin tarjoamiin palveluihin eli asuntojen viihtyvyyteen, toimivuuteen, saatavuuteen ja yleisesti palvelun laatuun. Asukkaille annettiin myös mahdollisuus vapaaseen sanaan ja eri kehittämisideoihin. Asukkaat arvioivat myös palvelun laatua asteikolla 1-5, jolloin 1 oli huonoin ja 4 oli paras. Vastausvaihtoehto 5 oli ”en osaa sanoa”.
Opinnäyteyön teoriaosuudessa perehdyttiin asiakaspalveluun ja asiakastyytyväisyyteen laajana kokonaisuutena. Mitä ne tarkoittavat ja mikä niitä määrittää? Opinnäytetyössä aiheena oli myös opiskelija-asuminen, sen rahoittaminen ja millaista se on ennen ollut. Käsittelimme Kokkolaa omana aihealueena, koska toimeksiantaja Kiinteistö Oy Tankkari on Kokkolassa toimiva yritys.
Tutkimuksen toteutustapana oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Kysely on lähetetty asukkaille sähköpostitse ja sähköpostissa on ollut linkki Webropolissa laadittuun kyselyyn. Tutkimustuloksista käy ilmi, että Tankkarin asukkaat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä yrityksen toimintaan. Kehittämisideoita tuli jonkin verran ja niihin yritys paneutuu omalla tahollaan.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää asukkaiden tyytyväisyys Tankkarin tarjoamiin palveluihin eli asuntojen viihtyvyyteen, toimivuuteen, saatavuuteen ja yleisesti palvelun laatuun. Asukkaille annettiin myös mahdollisuus vapaaseen sanaan ja eri kehittämisideoihin. Asukkaat arvioivat myös palvelun laatua asteikolla 1-5, jolloin 1 oli huonoin ja 4 oli paras. Vastausvaihtoehto 5 oli ”en osaa sanoa”.
Opinnäyteyön teoriaosuudessa perehdyttiin asiakaspalveluun ja asiakastyytyväisyyteen laajana kokonaisuutena. Mitä ne tarkoittavat ja mikä niitä määrittää? Opinnäytetyössä aiheena oli myös opiskelija-asuminen, sen rahoittaminen ja millaista se on ennen ollut. Käsittelimme Kokkolaa omana aihealueena, koska toimeksiantaja Kiinteistö Oy Tankkari on Kokkolassa toimiva yritys.
Tutkimuksen toteutustapana oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Kysely on lähetetty asukkaille sähköpostitse ja sähköpostissa on ollut linkki Webropolissa laadittuun kyselyyn. Tutkimustuloksista käy ilmi, että Tankkarin asukkaat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä yrityksen toimintaan. Kehittämisideoita tuli jonkin verran ja niihin yritys paneutuu omalla tahollaan.