Pelinkehitys Unity 3D:llä : Datan serialisointi ja tallentaminen
Paunonen, Teemu (2018)
Paunonen, Teemu
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120720465
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120720465
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitetään, millä tekniikalla saadaan luotua joukkueita ja pelaajia, sekä mitenkä saadaan nämä tiedot tallennettua ja serialisoitua. Tämän jälkeen saadaan kyseiset tiedot vielä deserialisoitua ja ladattua uudelleen.
Työssä käyn läpi mitä pelinkehitys vaatii yksittäiseltä kehittäjältä tai mitä se vaatii kehitystiimiltä. Katsastetaan muita pelimoottoreita ja vertaillaan kahta suosituinta pelimoottoria eli Unitya ja Unreal Engineä.
Työssä käy ilmi, että ilman kunnollista suunnittelua, sekä yksin työstäessä peliä voi pelinkehityksestä tulla pitkä prosessi, jossa on paljon tehtävää. Lopujen lopuksi esitellään hyvä tekniikka tietojen luomiseksi, sekä hyvät tavat tallentamisen ja serialisoinnin tekemiseen. Tämän jälkeen saadan tiedot vielä deserialisoitua ja ladattua uudelleen peliin.
Työssä käyn läpi mitä pelinkehitys vaatii yksittäiseltä kehittäjältä tai mitä se vaatii kehitystiimiltä. Katsastetaan muita pelimoottoreita ja vertaillaan kahta suosituinta pelimoottoria eli Unitya ja Unreal Engineä.
Työssä käy ilmi, että ilman kunnollista suunnittelua, sekä yksin työstäessä peliä voi pelinkehityksestä tulla pitkä prosessi, jossa on paljon tehtävää. Lopujen lopuksi esitellään hyvä tekniikka tietojen luomiseksi, sekä hyvät tavat tallentamisen ja serialisoinnin tekemiseen. Tämän jälkeen saadan tiedot vielä deserialisoitua ja ladattua uudelleen peliin.