Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma ja toteutus Halti Outdoor Weekend -tapahtumalle
Yli-Olli, Noora; Pekkala, Henna (2018)
Yli-Olli, Noora
Pekkala, Henna
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120620419
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120620419
Tiivistelmä
Halti Outdoor Weekend- tapahtuma on syyskauden avaustapahtuma Vuokatissa, joka kokoaa yhteen vaelluksen, polkujuoksun ja maastopyöräilyn harrastajat. Tapahtuma järjestetään syyskuun toisena viikonloppuna 7.-9.9.2018. Toimeksiantajanamme on Kainuun Liikunta ry.
Toiminnallisen opinnäytetyömme tarkoituksena oli luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma ja toteutus tapahtumalle. Suunnitelman tavoitteena oli olla toimiva ja helposti muokattava, jolloin toimeksiantajamme voi hyödyntää sitä tulevaisuudessakin. Tavoitteena oli lisätä tapahtuman näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa, nostaa sivujen seuraaja- ja tykkääjämääriä, joka johtaisi suurempaan kävijämäärään.
Suunnitelma toteutettiin keväällä 2018 ja lopputeoria sekä tulokset ja johtopäätökset syksyn 2018 aikana. Teoriaosuus käsittelee markkinointiviestinnän suunnittelua ja osa-alueita niin yleisellä tasolla, kuin sosiaalisessa mediassakin. Lisäksi teoriaosuudessa on kerrottu käytetyistä sosiaalisen median kanavista eli Instagramista ja Facebookista. Suunnitelmaosuus koostuu suunnitelman tekemisestä, aikataulusta, lähtökohdista, strategiasta, toimintasuunnitelmasta sekä käytännön toimenpiteistä.
Työn lopussa on mitattu onnistumista ja pohdittu omasta näkökulmasta, mitä olisi voitu tehdä toisin onnistuaksemme paremmin. Alkuperäinen tavoitteemme ei käynyt toteen, sillä emme saaneet tietoon muutoksia seuraaja- tai kävijämäärissä, eikä meidän tuottamia julkaisuja käytetty.
Toiminnallisen opinnäytetyömme tarkoituksena oli luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma ja toteutus tapahtumalle. Suunnitelman tavoitteena oli olla toimiva ja helposti muokattava, jolloin toimeksiantajamme voi hyödyntää sitä tulevaisuudessakin. Tavoitteena oli lisätä tapahtuman näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa, nostaa sivujen seuraaja- ja tykkääjämääriä, joka johtaisi suurempaan kävijämäärään.
Suunnitelma toteutettiin keväällä 2018 ja lopputeoria sekä tulokset ja johtopäätökset syksyn 2018 aikana. Teoriaosuus käsittelee markkinointiviestinnän suunnittelua ja osa-alueita niin yleisellä tasolla, kuin sosiaalisessa mediassakin. Lisäksi teoriaosuudessa on kerrottu käytetyistä sosiaalisen median kanavista eli Instagramista ja Facebookista. Suunnitelmaosuus koostuu suunnitelman tekemisestä, aikataulusta, lähtökohdista, strategiasta, toimintasuunnitelmasta sekä käytännön toimenpiteistä.
Työn lopussa on mitattu onnistumista ja pohdittu omasta näkökulmasta, mitä olisi voitu tehdä toisin onnistuaksemme paremmin. Alkuperäinen tavoitteemme ei käynyt toteen, sillä emme saaneet tietoon muutoksia seuraaja- tai kävijämäärissä, eikä meidän tuottamia julkaisuja käytetty.