Communications & Archiving : Improving Quality Through Follow-up at Wärtsilä Parts Coordination Management Centre Baltic & Black Sea
Johansson, Daniel (2018)
Johansson, Daniel
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120419960
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120419960
Tiivistelmä
Parts Coordination Management Centre Baltic & Black Sea (PCM BBS) käsittelee tarjouksia ja tilauksia sekä sisäisille että ulkoisille asiakkaille. Arkistointi ja seuranta ovat kaksi tärkeintä prosessia PCM BBS:n koordinaattorin päivittäisessä työssä. Arkistointi mahdollistaa, että sekä toinen koordinaattori että toinen osasto voivat tutkia aikaisemmin tehtyjä ja käynnissä olevia tilauksia. Seuranta sisältää koordinaattorin kontaktia asiakkaisiin, missä koordinaattori toimittaa päivityksiä tarjouksista, tilauksista ja toimituksista, kun samalla pidetään huolta asiakkaan odotuksista.
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan arkistoinnin ja seurannan vaikutusta laatuun PCM BBS:ssä. Koordinaattorit, PCM BBS:n esimies, sekä PCM BBS:n ulkopuoliset henkilöt määrittelivät ensin laadun käsitteen. Ongelmien ja toimivien ratkaisujen selvittämiseksi haastatellaan kolmea, vaihtelevan työkokemuksen omaavaa koordinaattoria. Annettua laadun määritelmää ja koordinaattorien vastauksia käytetään arkistoinnin ja seurannan standardin rakentamiseksi. Standardin avulla määritellään laadun mahdollinen paraneminen tai heikkeneminen.
Tulokset osoittavat, että laatua voidaan parantaa selvittämällä ongelmat ja ehdottamalla niihin toimivia ratkaisuja. Kun ongelmat tuodaan esiin, ja hyvin toimivia järjestelmiä edelleen kehitetään, laatu paranee sekä PCM BBS:ssä että koko toimitusketjussa.
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan arkistoinnin ja seurannan vaikutusta laatuun PCM BBS:ssä. Koordinaattorit, PCM BBS:n esimies, sekä PCM BBS:n ulkopuoliset henkilöt määrittelivät ensin laadun käsitteen. Ongelmien ja toimivien ratkaisujen selvittämiseksi haastatellaan kolmea, vaihtelevan työkokemuksen omaavaa koordinaattoria. Annettua laadun määritelmää ja koordinaattorien vastauksia käytetään arkistoinnin ja seurannan standardin rakentamiseksi. Standardin avulla määritellään laadun mahdollinen paraneminen tai heikkeneminen.
Tulokset osoittavat, että laatua voidaan parantaa selvittämällä ongelmat ja ehdottamalla niihin toimivia ratkaisuja. Kun ongelmat tuodaan esiin, ja hyvin toimivia järjestelmiä edelleen kehitetään, laatu paranee sekä PCM BBS:ssä että koko toimitusketjussa.