Tapahtuman järjestäminen asiakastyytyväisyyden pohjalta : Case: Kauhajoen Krouvi
Kuronen, Johanna (2018)
Kuronen, Johanna
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319677
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319677
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa tapahtuma Kauhajoen Krouvin yökerhoon. Aihe valittiin toimeksiantajan toimesta, koska Kauhajoen Krouvilla oli tarve tarjota asiakkaille uudenlaisia kokemuksia. Työ rajattiin koskemaan yökerhon asiakkaita.
Tapahtuman suunnittelun pohjaksi kartoitettiin asiakkaiden toiveita kvantitatiivisella kyselyllä. Kysely toteutettiin ja analysoitiin Webropol-ohjelmalla. Vastauksia saatiin yhteensä 118 kappaletta. Asiakkaat toivoivat enemmän esiintyjiä ja erilaisia teemailtoja eli enemmän vaihtelua normaaleihin iltoihin.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten pohjalta suunniteltiin ja toteutettiin tapahtuma Kauhajoen Krouviin. Se toteutettiin 17.11.2018. Tapahtuman suunnittelun apuna olivat FAMM-malli (Gustafsson, Öström, Johansson & Mossberg 2006) sekä Gerdtin ja Korkeakosken (2017) palvelupolku. Suunnittelussa ja toteutuksessa kiinnitettiin huomio muun muassa tapahtuman teemaan, kohderyhmään ja markkinointiin.
Tämän työn teoreettista tapahtuman järjestämistä voidaan käyttää tulevaisuudessa Kauhajoen Krouvin teematapahtumien suunnittelemisessa. Asiakastyytyväisyystutkimusta ei ollut aikaisemmin tehty Kauhajoen Krouvin yökerholle. Kauhajoen Krouvi sai tietoonsa asiakkaiden toiveita yökerhon tapahtumista ja tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää tulevien tapahtumien järjestämisessä.
Tapahtuman suunnittelun pohjaksi kartoitettiin asiakkaiden toiveita kvantitatiivisella kyselyllä. Kysely toteutettiin ja analysoitiin Webropol-ohjelmalla. Vastauksia saatiin yhteensä 118 kappaletta. Asiakkaat toivoivat enemmän esiintyjiä ja erilaisia teemailtoja eli enemmän vaihtelua normaaleihin iltoihin.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten pohjalta suunniteltiin ja toteutettiin tapahtuma Kauhajoen Krouviin. Se toteutettiin 17.11.2018. Tapahtuman suunnittelun apuna olivat FAMM-malli (Gustafsson, Öström, Johansson & Mossberg 2006) sekä Gerdtin ja Korkeakosken (2017) palvelupolku. Suunnittelussa ja toteutuksessa kiinnitettiin huomio muun muassa tapahtuman teemaan, kohderyhmään ja markkinointiin.
Tämän työn teoreettista tapahtuman järjestämistä voidaan käyttää tulevaisuudessa Kauhajoen Krouvin teematapahtumien suunnittelemisessa. Asiakastyytyväisyystutkimusta ei ollut aikaisemmin tehty Kauhajoen Krouvin yökerholle. Kauhajoen Krouvi sai tietoonsa asiakkaiden toiveita yökerhon tapahtumista ja tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää tulevien tapahtumien järjestämisessä.