Michelinrestauranger : Att skapa upplevelser
Björk, Felicia (2018)
Björk, Felicia
Högskolan på Åland
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319622
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319622
Tiivistelmä
Detta arbete är en kvalitativ undersökning med syftet att undersöka hur restauranger skapar upplevelser. Bisyftet är att ta reda på hur Michelinstjärnan har skapat intresse hos kunderna.
Arbetet baseras på kvalitativa intervjuer med e-post som intervjumetod. Undersökningen består av en observation och fyra intervjuer av stjärnkockar i Norden. Observationen gjordes under en tillställning på restaurang Jord i Helsingfors.
Teorierna baserar sig på marknadsföring och vikten av att ha ett starkt varumärke samt upplevelserummet och historien om Michelinvärlden.
Slutsatsen är att service och kundvård är en viktig faktor i en restaurangupplevelse. Att gästerna går från restaurangen nöjda är den bästa marknadsföringskanalen. This is a qualitative study with the aim to examine how restaurants create the best experience, and to find out how the Michelin star has created interest for the customers.
This study is based on qualitative email interviews. The survey consists of an observation and four interviews with star chefs in the Nordic region. The observation was made during an event named Chef's dinner at Restaurant Jord in Helsinki.
The theoretical part of this study is based on marketing, the importance of having a strong trademark, the experience room and the history of the Michelin world.
The conclusion is that service and customer care are an important factor in a restaurant experience. Word of mouth is the best marketing channel.
Arbetet baseras på kvalitativa intervjuer med e-post som intervjumetod. Undersökningen består av en observation och fyra intervjuer av stjärnkockar i Norden. Observationen gjordes under en tillställning på restaurang Jord i Helsingfors.
Teorierna baserar sig på marknadsföring och vikten av att ha ett starkt varumärke samt upplevelserummet och historien om Michelinvärlden.
Slutsatsen är att service och kundvård är en viktig faktor i en restaurangupplevelse. Att gästerna går från restaurangen nöjda är den bästa marknadsföringskanalen.
This study is based on qualitative email interviews. The survey consists of an observation and four interviews with star chefs in the Nordic region. The observation was made during an event named Chef's dinner at Restaurant Jord in Helsinki.
The theoretical part of this study is based on marketing, the importance of having a strong trademark, the experience room and the history of the Michelin world.
The conclusion is that service and customer care are an important factor in a restaurant experience. Word of mouth is the best marketing channel.