Maahantuojabrändin vahvistaminen Instagram-tilin avulla
Koistinen, Sonja; Salmi, Elina (2018)
Koistinen, Sonja
Salmi, Elina
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319593
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319593
Tiivistelmä
Opinnäytetyön produktina on Instagram-tilin julkaisusuunnitelma maahantuontiyritykselle. Sen tavoitteena on ProCare Oy yrityksen brändin vahvistaminen Instagram-tilin julkaisusuunnitelman avulla. Opinnäytetyön aihe muodostui kirjoittajien kiinnostuksesta Instagram-markkinointia ja brändin vahvistusta kohtaan. Opinnäytetyön tulos on valmis julkaisusuunnitelma. Julkaisusuunnitelman pohjana käytettiin toimeksiantajan toiveita, teoriapohjaa sekä osana opinnäytetyötä toteutettua kyselytutkimusta. Opinnäytetyöstä on rajattu pois maksettu Instagram-mainonta sekä Instagram-analytiikka.
Opinnäytetyön teoriaosuus rajautui brändiin ja sen vahvistamiseen, Instagram-kuvapalveluun osana sosiaalista mediaa sekä maahantuontiin ja toimeksiantajayritykseen. Teoriaosuudessa pyrittiin selvittämään mitä brändi käsitteenä tarkoittaa ja miten brändäystä on mahdollista soveltaa Instagram-kuvapalvelussa. Teoriassa perehdytään myös maahantuontiin, sillä se on toimeksiantajan kannalta oleellista.
Teoriaosuuden jälkeen siirryimme aineistonkeruuosioon. Kyselytutkimuksessa haastateltiin sosiaalisen median sisällöntuottajia ja sen tavoitteena oli saada vinkkejä julkaisusuunnitelman tekoon. Kyselytutkimuksen avulla saimme paljon käytännössä sovellettavia ohjeita,jotka helpottivat julkaisusuunnitelman tekoa.
Toimeksiantajan toiveita, teoriaosuutta sekä kyselytutkimusta käytettiin pohjana opinnäytetyön produktille. Opinnäytetyön produkti toteutettiin Excel-taulukkona, josta löytyy kalenterin omaisesti julkaisuohjeet joulukuun osalta. Lopuksi opinnäytetyössä arvioidaan produktin onnistumista ja pohditaan opinnäytetyön etenemistä.
Opinnäytetyön suunnittelu aloitettiin syyskuussa ja se valmistui lopulta nopeassa aikataulussa marraskuun loppuun mennessä. Opinnäytetyö antoi tekijöille välittömiä vinkkejä, joita he ovat voineet hyödyntää työelämässä. Julkaisusuunnitelma antoi käytännöllisiä vinkkejä toimeksiantajalle ja lopputulos oli yksityiskohtainen suunnitelma Instagram-tiliä varten.
Opinnäytetyön teoriaosuus rajautui brändiin ja sen vahvistamiseen, Instagram-kuvapalveluun osana sosiaalista mediaa sekä maahantuontiin ja toimeksiantajayritykseen. Teoriaosuudessa pyrittiin selvittämään mitä brändi käsitteenä tarkoittaa ja miten brändäystä on mahdollista soveltaa Instagram-kuvapalvelussa. Teoriassa perehdytään myös maahantuontiin, sillä se on toimeksiantajan kannalta oleellista.
Teoriaosuuden jälkeen siirryimme aineistonkeruuosioon. Kyselytutkimuksessa haastateltiin sosiaalisen median sisällöntuottajia ja sen tavoitteena oli saada vinkkejä julkaisusuunnitelman tekoon. Kyselytutkimuksen avulla saimme paljon käytännössä sovellettavia ohjeita,jotka helpottivat julkaisusuunnitelman tekoa.
Toimeksiantajan toiveita, teoriaosuutta sekä kyselytutkimusta käytettiin pohjana opinnäytetyön produktille. Opinnäytetyön produkti toteutettiin Excel-taulukkona, josta löytyy kalenterin omaisesti julkaisuohjeet joulukuun osalta. Lopuksi opinnäytetyössä arvioidaan produktin onnistumista ja pohditaan opinnäytetyön etenemistä.
Opinnäytetyön suunnittelu aloitettiin syyskuussa ja se valmistui lopulta nopeassa aikataulussa marraskuun loppuun mennessä. Opinnäytetyö antoi tekijöille välittömiä vinkkejä, joita he ovat voineet hyödyntää työelämässä. Julkaisusuunnitelma antoi käytännöllisiä vinkkejä toimeksiantajalle ja lopputulos oli yksityiskohtainen suunnitelma Instagram-tiliä varten.