Marknadsföring på sociala medier inom hotellbranschen : utredning av eventuellt behov för användning av sociala medier vid Hotel Astor Wasa
Dahlskog, Rebecka (2018)
Dahlskog, Rebecka
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319560
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319560
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni olen tutkinnut hotellien markkinointia sosiaalisessa mediassa. Olen yrittänyt selvittää, jos Vaasassa sijaitsevalla Hotel Astorilla on tarve ja syy käyttää sosiaalista mediaa markkinoinnissa. Olen myös kirjoittanut miten he voisivat tehdä sen, sekä antanut vinkkejä ja ideoita.
Työssäni selvitin, että Instagram on tämän päivän paras sosiaalinen media, jos haluaa käyttää sosiaalista mediaa markkinoinnissa. Siksi olen monissa asioissa ja esimerkeissa käyttänyt Instagramia. Teoriaosaan olen käyttänyt kirjallisia lähteitä sekä haastatteluita.
Johtopäätökseni on, että Hotel Astor voisi hyötyä sosiaalisesta mediasta markinoinnissa, mutta ei tällä hetkellä. Heillä ei ole tarvittavaa aikaa ja kapasiteettia tehdäkseen sitä hyvällä tavalla. Siksi on parempi odottaa ja nähdä voisiko se toteutua tulevaisuudessa.
Työssäni selvitin, että Instagram on tämän päivän paras sosiaalinen media, jos haluaa käyttää sosiaalista mediaa markkinoinnissa. Siksi olen monissa asioissa ja esimerkeissa käyttänyt Instagramia. Teoriaosaan olen käyttänyt kirjallisia lähteitä sekä haastatteluita.
Johtopäätökseni on, että Hotel Astor voisi hyötyä sosiaalisesta mediasta markinoinnissa, mutta ei tällä hetkellä. Heillä ei ole tarvittavaa aikaa ja kapasiteettia tehdäkseen sitä hyvällä tavalla. Siksi on parempi odottaa ja nähdä voisiko se toteutua tulevaisuudessa.