Tapahtuman suunnittelu ja järjestäminen
Laitila, Jenna (2018)
Laitila, Jenna
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018113019322
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018113019322
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja järjestää ulkoilmatapahtuma lapsiperheille Kalajoella. Tapahtuman suunnitteleminen ja toteuttaminen on monivaiheinen työ. Tapahtuman suunnittelussa tulee ottaa huomioon monia seikkoja, esimerkiksi tapahtuman kohderyhmä ja toimintaympäristö tulee selvittää ennen kuin tapahtuman sisältöä voi alkaa suunnittelemaan. Tapahtuman ajankohta ja sijainti vaikuttavat myös tapahtuman luonteeseen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa paikallisille, lähikuntalaisille ja matkailijoille viihdykettä arkeen sekä luoda uusia kontakteja, joita tämänkaltaiset tapahtumat mahdollistavat. Tapahtuman tarkoituksen oli myös markkinoida tapahtumaan osallistuville asiakkaille, mitä palveluja Hiekkasärkkien ohjelmapalvelu Oy tarjoaa asiakkailleen. Tapahtuman aikana asiakkailla oli mahdollisuus kokeille erilaisia talviaktiviteettejä, joita Hiekkasärkät Oy myy.
Tapahtuma mahdollisti tapahtuman ja markkinoinnin yhdistämisen, jota kutsutaan tapahtumamarkkinoinniksi. Tapahtumamarkkinointi on käsitteenä uusi ja tässä opinnäytetyössä avataan tätä käsitettä.
Tämä opinnäytetyö luotiin hakemalla teoriaa tapahtuman järjestämisestä ja markkinoinnista erilaista kirjallisuus-, internet- ja tutkimuslähteistä. Opinnäytetyö sisältää myös toiminnallisen osion, joka sisältää tapahtuman suunnittelun ja toteutuksen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa paikallisille, lähikuntalaisille ja matkailijoille viihdykettä arkeen sekä luoda uusia kontakteja, joita tämänkaltaiset tapahtumat mahdollistavat. Tapahtuman tarkoituksen oli myös markkinoida tapahtumaan osallistuville asiakkaille, mitä palveluja Hiekkasärkkien ohjelmapalvelu Oy tarjoaa asiakkailleen. Tapahtuman aikana asiakkailla oli mahdollisuus kokeille erilaisia talviaktiviteettejä, joita Hiekkasärkät Oy myy.
Tapahtuma mahdollisti tapahtuman ja markkinoinnin yhdistämisen, jota kutsutaan tapahtumamarkkinoinniksi. Tapahtumamarkkinointi on käsitteenä uusi ja tässä opinnäytetyössä avataan tätä käsitettä.
Tämä opinnäytetyö luotiin hakemalla teoriaa tapahtuman järjestämisestä ja markkinoinnista erilaista kirjallisuus-, internet- ja tutkimuslähteistä. Opinnäytetyö sisältää myös toiminnallisen osion, joka sisältää tapahtuman suunnittelun ja toteutuksen.