Step'in Sound DJ-kollektiivin kehittäminen
Koskinen, Teemu (2018)
Koskinen, Teemu
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718613
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718613
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää tilaajan, Step’in Sound DJ-kollektiivin toimintaa. Työn aihe syntyi tarpeesta kehittää harrastemaisesta toiminnasta ammattimaisempaa. Kollektiivi alkoi tuottaa omia tapahtumia 8-vuotta sitten. Toiminta on ajan myötä kehittynyt ammattimaisempaan suuntaan, mutta ei tarpeeksi. Työn aihealueet ovat valikoituneet tilaajan kanssa käytyjen keskustelujen ja ideariihien pohjalta. Käsiteltävät aihealueet ovat myös niitä, jotka ovat tärkeimmässä roolissa kollektiivin tulevaisuuden kannalta ja vaativat eniten kehittämistä.
Tässä työssä käsitellään yrityksen perustamiseen liittyviä asioita, tapahtumatuotannon kehittämistä, tapahtumien markkinointia sekä DJ-kollektiivin markkinointia ja kehittämistä. Työssä käsitellään kyseisten aihealueiden heikkouksia tilaajan näkökulmasta ja tarjotaan ratkaisuja niihin.
Teetin myös kyselytutkimuksen tilaajan Facebook- ja Instagram seuraajille saadakseni lisätietoa erinäisistä tilaajaan ja seuraajiin liittyvistä asioista. Kyselystä selvisi tilaajalle olennaisia asioita kuten kohderyhmä, kuinka usein seuraajat käyvät keikoilla, mikä on paras kanava markkinoida tapahtumia ja millaisia tapahtumia he toivovat tilaajan järjestävän tulevaisuudessa
Tässä työssä käsitellään yrityksen perustamiseen liittyviä asioita, tapahtumatuotannon kehittämistä, tapahtumien markkinointia sekä DJ-kollektiivin markkinointia ja kehittämistä. Työssä käsitellään kyseisten aihealueiden heikkouksia tilaajan näkökulmasta ja tarjotaan ratkaisuja niihin.
Teetin myös kyselytutkimuksen tilaajan Facebook- ja Instagram seuraajille saadakseni lisätietoa erinäisistä tilaajaan ja seuraajiin liittyvistä asioista. Kyselystä selvisi tilaajalle olennaisia asioita kuten kohderyhmä, kuinka usein seuraajat käyvät keikoilla, mikä on paras kanava markkinoida tapahtumia ja millaisia tapahtumia he toivovat tilaajan järjestävän tulevaisuudessa