Digitaalinen markkinointi ja sen paranteleminen yrityksen ICT-puolella
Ersüs, Nico (2018)
Ersüs, Nico
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718396
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718396
Tiivistelmä
Työn aiheena on digitaalinen markkinointi toimeksiantajan yrityksessä ja miten sitä voidaan parannella. Nykyisen tilanteen selvittyä aletaan tutkimaan mahdollisia parantelemismahdollisuuksia lähitulevaisuutta miettien. Tutkimuksessa myös lopuksi vertaillaan lopputuloksia ja katsotaan mikä näistä on kannattavampi valinta.
Työ rakentuu johdantoon, teoriaosioon eli tietoperustaan, empiiriseen osaan eli haastatteluun ja sen käyttöön, sekä pohdintaan. Teoriaosuudessa käydään läpi aihe eli digitaalinen markkinointi, sen historia, lähitulevaisuus ja vertaus perinteiseen markkinointiin. Teorian toisessa osassa käydään läpi digimarkkinoinnin menetelmiä ja kanavoita, sekä suunnittelua. Empiirisessä osiossa käytetään haastattelua case-yrityksen digitaalisen markkinoinnin tilanteen selvittämiseksi, jonka jälkeen parannellaan kyseistä tilannetta. Viimeiseksi pohdinnassa vertaillaan maksullisia menetelmiä ja niiden kannattavuutta, sekä pohditaan tutkimuksen kannattavuutta, onnistuvuutta ja jatkoa.
Tavoitteena on siis selvittää, miten kyseistä markkinointia voidaan parantaa ja mikä näistä ratkaisuista olisi parasta kehittää. Työ toteutetaan tutkimalla aihetta ja kohdeyritystä, jonka jälkeen haastattelun ja etsityn tiedon avulla kehitetään ja ratkaistaan tilannetta. Tutkimuksen syynä on tekijän aikaisempi tieto yrityksestä ja aiheen tärkeästä olemassaolosta. Kontaktoituani toimeksiantajaa päädyttiin lopputulokseen, että kyseisen aiheen kehittäminen olisi kannattavaa ja tärkeää.
Työ on rajattu vain yrityksestä tehtäväksi, eikä se koske yhteistyökumppaneita. Aihe rajataan yrityksen ICT-puoliseen digitaaliseen markkinointiin. Aiheen kehittämisen ajankohdaksi on määritetty seuraava vuosi eli 2019. Digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan valituiksi osa-alueiksi on poimittu verkkosivut, sähköposti ja sosiaalinen media. Tutkimuksen menetelminä ovat kirjoitustyökalut, haastattelut, mahdolliset informatiiviset kuvat sekä kaaviot.
Työ rakentuu johdantoon, teoriaosioon eli tietoperustaan, empiiriseen osaan eli haastatteluun ja sen käyttöön, sekä pohdintaan. Teoriaosuudessa käydään läpi aihe eli digitaalinen markkinointi, sen historia, lähitulevaisuus ja vertaus perinteiseen markkinointiin. Teorian toisessa osassa käydään läpi digimarkkinoinnin menetelmiä ja kanavoita, sekä suunnittelua. Empiirisessä osiossa käytetään haastattelua case-yrityksen digitaalisen markkinoinnin tilanteen selvittämiseksi, jonka jälkeen parannellaan kyseistä tilannetta. Viimeiseksi pohdinnassa vertaillaan maksullisia menetelmiä ja niiden kannattavuutta, sekä pohditaan tutkimuksen kannattavuutta, onnistuvuutta ja jatkoa.
Tavoitteena on siis selvittää, miten kyseistä markkinointia voidaan parantaa ja mikä näistä ratkaisuista olisi parasta kehittää. Työ toteutetaan tutkimalla aihetta ja kohdeyritystä, jonka jälkeen haastattelun ja etsityn tiedon avulla kehitetään ja ratkaistaan tilannetta. Tutkimuksen syynä on tekijän aikaisempi tieto yrityksestä ja aiheen tärkeästä olemassaolosta. Kontaktoituani toimeksiantajaa päädyttiin lopputulokseen, että kyseisen aiheen kehittäminen olisi kannattavaa ja tärkeää.
Työ on rajattu vain yrityksestä tehtäväksi, eikä se koske yhteistyökumppaneita. Aihe rajataan yrityksen ICT-puoliseen digitaaliseen markkinointiin. Aiheen kehittämisen ajankohdaksi on määritetty seuraava vuosi eli 2019. Digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan valituiksi osa-alueiksi on poimittu verkkosivut, sähköposti ja sosiaalinen media. Tutkimuksen menetelminä ovat kirjoitustyökalut, haastattelut, mahdolliset informatiiviset kuvat sekä kaaviot.