Markkinointiviestinnän vuosikello, Case: Elämäsi Kesä Oy
Tasala, Annina (2018)
Tasala, Annina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112518098
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112518098
Tiivistelmä
Tässä toiminallisessa opinnäytetyössä tutkimustehtävänä oli suunnitella markkinointiviestinnän vuosikello toimeksiantajalleni Elämäsi Kesä Oy:lle. Opinnäytetyössäni tutkittiin sopivia markkinointiviestintäkanavia uudelle kesäleirille, jolla ei vielä ollut olemassa olevaa markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Työn tavoitteena oli löytää sopivat ja toimivat markkinointiviestintäkanavat toimeksiantajalle.
Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää ja sen keinoja, markkinointiviestinnän suunnittelua ja toteutusta. Teoria pohjautui markkinointiviestinnän kirjallisuuteen ja nettilähteisiin. Toiminallinen osa pohjautui benchmarkingiin, SWOT -analyysiin sekä teemahaastatteluihin.
Työn lopputulos oli markkinointiviestinnän vuosikello tulevalle kesälle 2019. Tuloksena on ehdotus, miten kohderyhmä tavoitetaan ja mitkä markkinointiviestintäkanavat sopivat toimeksiantajalle. Vuosikello toteutettiin yksinkertaisesti ja kustannustehokkaasti, jotta se on helppo ottaa käyttöön. Työn tulos eli vuosikello löytyy tämän opinnäytetyön lopussa liitteenä.
Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää ja sen keinoja, markkinointiviestinnän suunnittelua ja toteutusta. Teoria pohjautui markkinointiviestinnän kirjallisuuteen ja nettilähteisiin. Toiminallinen osa pohjautui benchmarkingiin, SWOT -analyysiin sekä teemahaastatteluihin.
Työn lopputulos oli markkinointiviestinnän vuosikello tulevalle kesälle 2019. Tuloksena on ehdotus, miten kohderyhmä tavoitetaan ja mitkä markkinointiviestintäkanavat sopivat toimeksiantajalle. Vuosikello toteutettiin yksinkertaisesti ja kustannustehokkaasti, jotta se on helppo ottaa käyttöön. Työn tulos eli vuosikello löytyy tämän opinnäytetyön lopussa liitteenä.