Kuinka saan parhaiten hyötyä ProAgriasta?
Kataja, Hanna (2018)
Kataja, Hanna
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112317946
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112317946
Tiivistelmä
Opinnäytetyö keskittyy ProAgria Etelä-Pohjanmaan tämän hetkisen asiakashyödyn ja -tarpeiden kartoittamiseen. Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on ProAgria Etelä-Pohjanmaa.
Opinnäytetyössä perehdytään organisaation historiaan ja nykytilaan, minkä avulla opitaan ymmärtämään yrityksen ominaispiirteitä, toimitapoja sekä palveluja. ProAgria Etelä-Pohjanmaa -organisaatiota kehitetään jatkuvasti, jotta se pystyisi mahdollisimman hyvin vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin. Tämä heijastuu niin toimeksiannossa, kuin myös asiantuntijoille tehdyn verkkokyselyn vastauksista.
Tutkimusmenetelminä tässä opinnäytetyössä käytetään verkkokyselyitä, joista toinen toteutettiin ProAgria Etelä-Pohjanmaan asiantuntijoille ja toinen heidän asiakkailleen. Kyselyiden avulla kartoitettiin palveluiden löydettävyyttä ja tunnettavuutta, markkinointia, asiakkaiden kokemaa hyötyä ja tarvetta, sekä mahdollisia kehitysehdotuksia palveluihin.
Asiantuntijoille ja asiakkaille tehdyistä verkkokyselyistä paljastui, että palvelut vastaavat suhteellisen hyvin asiakkaiden tarpeita, mutta palvelut vaativat silti kehittämistä. Palveluiden lisäksi markkinointia ja palveluiden löydettävyyttä tulisi parantaa ja selkeyttää. Palveluiden hinnoittelua ja hintaa tulisi järkeistää ja yhtenäistää.
Opinnäytetyössä perehdytään organisaation historiaan ja nykytilaan, minkä avulla opitaan ymmärtämään yrityksen ominaispiirteitä, toimitapoja sekä palveluja. ProAgria Etelä-Pohjanmaa -organisaatiota kehitetään jatkuvasti, jotta se pystyisi mahdollisimman hyvin vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin. Tämä heijastuu niin toimeksiannossa, kuin myös asiantuntijoille tehdyn verkkokyselyn vastauksista.
Tutkimusmenetelminä tässä opinnäytetyössä käytetään verkkokyselyitä, joista toinen toteutettiin ProAgria Etelä-Pohjanmaan asiantuntijoille ja toinen heidän asiakkailleen. Kyselyiden avulla kartoitettiin palveluiden löydettävyyttä ja tunnettavuutta, markkinointia, asiakkaiden kokemaa hyötyä ja tarvetta, sekä mahdollisia kehitysehdotuksia palveluihin.
Asiantuntijoille ja asiakkaille tehdyistä verkkokyselyistä paljastui, että palvelut vastaavat suhteellisen hyvin asiakkaiden tarpeita, mutta palvelut vaativat silti kehittämistä. Palveluiden lisäksi markkinointia ja palveluiden löydettävyyttä tulisi parantaa ja selkeyttää. Palveluiden hinnoittelua ja hintaa tulisi järkeistää ja yhtenäistää.