Opiskelijasta asiantuntijaksi - Ammatillisen profiilin rakentaminen LinkedInin avulla
Markus, Mari (2018)
Markus, Mari
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112117656
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112117656
Tiivistelmä
Opinnäytteen tarkoitus oli selventää sosiaalista myyntiä ilmiönä, tuoda esiin myyjän muutos asiantuntijaksi sekä vakuuttaa lukija henkilöbrändin tarpeellisuudesta tässä prosessissa. Tarkoituksena oli myös opastaa alkuun ammatillisen profiilin luomisessa LinkedInissä. Tietoperustasta koottiin PowerPoint-opetusmateriaali, jota ei liitetty osaksi opinnäytetyötä, koska opinnäytteen tekijä tulee hyödyntämään opetusmateriaalia myös oppilaitoksen ulkopuolella.
Teoreettinen viitekehys koostuu kolmesta osasta. Ensimmäisessä osassa käsitellään sosiaalista myyntiä ja sosiaalista myyjää osana myyntiprosessia ja organi-saatiota. Toisessa osassa käsitellään henkilöbrändin muodostumista. Kolmannessa osassa keskitytään luomaan ammatillista profiilia LinkedIniin ja opastetaan, miten henkilöbrändäys voidaan aloittaa.
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijayhdistys SAMO. Yhdistyksen rooli opinnäytetyössä on kuitenkin vain toimia sen mahdollistajana.
Produktina toteutettu opetusmateriaali esitettiin osana opinnäytettä Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijoille. Luento sai positiivisen vastaanoton ja opetusmateriaalia on mahdollista hyödyntää osana opetusta myös jatkossa.
Teoreettinen viitekehys koostuu kolmesta osasta. Ensimmäisessä osassa käsitellään sosiaalista myyntiä ja sosiaalista myyjää osana myyntiprosessia ja organi-saatiota. Toisessa osassa käsitellään henkilöbrändin muodostumista. Kolmannessa osassa keskitytään luomaan ammatillista profiilia LinkedIniin ja opastetaan, miten henkilöbrändäys voidaan aloittaa.
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijayhdistys SAMO. Yhdistyksen rooli opinnäytetyössä on kuitenkin vain toimia sen mahdollistajana.
Produktina toteutettu opetusmateriaali esitettiin osana opinnäytettä Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijoille. Luento sai positiivisen vastaanoton ja opetusmateriaalia on mahdollista hyödyntää osana opetusta myös jatkossa.