Handbok för marknadsföring på sociala medier : Case JetsGo
Tamminen, Lotta; Björses, Jessica (2018)
Tamminen, Lotta
Björses, Jessica
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112017565
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112017565
Tiivistelmä
Detta är ett examensarbete vars syfte är att utveckla en marknadsföringshandbok för sociala medier. Som uppdragsgivare fungerar egenföretagaren Markus Hermansson som äger företaget JetsGo. Vi kommer att redogöra för hur ett företag kan branda sig på sociala medier på ett effektivt sätt. Vi kommer även att ta upp olika verktyg som kan vara lönsamma att använda sig av. I slutprodukten kommer vi till slut även att lista olika tips som hjälper företagaren att lyckas bättre på sociala medier.
Slutprodukten kommer att bli en marknadsföringshandbok som kommer att hjälpa företagen att branda sig själva och skapa innehåll till deras inlägg.
För att skapa denna handbok kommer vi att läsa oss in på teorier om strategier, sociala medier och trendspaning. Vi kommer att fördjupa oss i branding, Facebook, Instagram, Youtube och LinkedIn. Vi kommer även att intervjua Hermansson för att få reda på hans önskemål till handboken. I bilaga 2 hittas slutprodukten. The aim of our bachelor thesis is to create a marketing guide for social media for entrepreneur Markus Hermansson. Hermansson is the owner of JetsGo. We will show how companies can use social media in an effective way. We are also going to present some tools that can be useful. Our final product will consist of tips that helps the entrepreneur to succeed on social media.
Our final product is a marketing guide for social media that will help the entrepreneur to brand himself and create conent for different kinds of posts.
To complete the guide, we will read about strategies, social media and trend spotting. We learn about branding, Facebook, Instagram, Youtube and LinkedIn. We are also going to interview Hermansson to get a better idea of what he wishes to be included in the guide. You can find the final product in appendix 2.
Slutprodukten kommer att bli en marknadsföringshandbok som kommer att hjälpa företagen att branda sig själva och skapa innehåll till deras inlägg.
För att skapa denna handbok kommer vi att läsa oss in på teorier om strategier, sociala medier och trendspaning. Vi kommer att fördjupa oss i branding, Facebook, Instagram, Youtube och LinkedIn. Vi kommer även att intervjua Hermansson för att få reda på hans önskemål till handboken. I bilaga 2 hittas slutprodukten.
Our final product is a marketing guide for social media that will help the entrepreneur to brand himself and create conent for different kinds of posts.
To complete the guide, we will read about strategies, social media and trend spotting. We learn about branding, Facebook, Instagram, Youtube and LinkedIn. We are also going to interview Hermansson to get a better idea of what he wishes to be included in the guide. You can find the final product in appendix 2.