Veneilytuotteisiin liittyvien palveluiden markkinointi Malagan alueella
Miikkulainen, Onerva (2018)
Miikkulainen, Onerva
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111617305
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111617305
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena on selvittää kansainvälisten veneilytuotteiden sisältöä ja elämyksellisyyttä. Toimeksiantajana on DOKK, joka tarjoaa venevuokrausta ja veneilyyn liittyviä palveluita. Rajaukset ovat seuraavat: Tutkitaan palveluja, jotka ovat suunnattu matkailijoille (ei paikallisille asukkaille). Ei yli 12 hengen ryhmille suunnattuja palveluja, eikä kipparin lisäksi muuta henkilökuntaa, joka olisi full service palvelua. Suomessa pienveneillä saa kuljettaa max 12 asiakasta. Keskitytään myynti- ja markkinointikanaviin.
Matkailun kehitys kappaleessa kerrotaan matkailusta Costa del Solilla sekä alueen vene-satamaista ja matkailun sesongista alueella.
Sähköinen markkinointi kappaleessa kerrotaan aluksi yleisesti markkinoinnista, ja sen jälkeen digitaalisesti markkinoinnista. Teknologia on mahdollistanut erilaisia markkinointimuotoja. Online markkinointi ja sosiaalisen median kanavat ovat tuoneet uusia mahdollisuuksia sekä haasteita markkinointiin.
Toimeksiantajan yhtenä rajauksena on miten elämyksellisyys ja lifestyle näkyvät tutkittavien yrityksien sähköisessä internet markkinoinnissa.
Tutkimus on laadullinen tutkimusprosessi, Internet-kartoitus Internet-sisällön analyysikartoitus, jossa tiedonkeruumenetelmä on havainnointilomake. Havainnoidaan Malagassa olevia veneilypalveluja tarjoavia yrityksiä, ja niiden markkinointia ja markkinointiviestintää. Keskitytään sähköisiin myynti- ja -markkinointikanaviin.
Tutkimuksessa tutkitaan kuuden Malagassa olevan veneilypalveluita tarjoavan yrityksen internet sivuja ja niiden sähköisen markkinoinnin elämyksellisyyttä ja lifestyleä sekä missä sähköisissä kanavissa yritykset markkinoivat.
Matkailun kehitys kappaleessa kerrotaan matkailusta Costa del Solilla sekä alueen vene-satamaista ja matkailun sesongista alueella.
Sähköinen markkinointi kappaleessa kerrotaan aluksi yleisesti markkinoinnista, ja sen jälkeen digitaalisesti markkinoinnista. Teknologia on mahdollistanut erilaisia markkinointimuotoja. Online markkinointi ja sosiaalisen median kanavat ovat tuoneet uusia mahdollisuuksia sekä haasteita markkinointiin.
Toimeksiantajan yhtenä rajauksena on miten elämyksellisyys ja lifestyle näkyvät tutkittavien yrityksien sähköisessä internet markkinoinnissa.
Tutkimus on laadullinen tutkimusprosessi, Internet-kartoitus Internet-sisällön analyysikartoitus, jossa tiedonkeruumenetelmä on havainnointilomake. Havainnoidaan Malagassa olevia veneilypalveluja tarjoavia yrityksiä, ja niiden markkinointia ja markkinointiviestintää. Keskitytään sähköisiin myynti- ja -markkinointikanaviin.
Tutkimuksessa tutkitaan kuuden Malagassa olevan veneilypalveluita tarjoavan yrityksen internet sivuja ja niiden sähköisen markkinoinnin elämyksellisyyttä ja lifestyleä sekä missä sähköisissä kanavissa yritykset markkinoivat.