Markkinointiviestintäkanavien kehittämissuunnitelma finanssialan start-up yritykselle
Jokimies, Eero (2018)
Jokimies, Eero
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111517225
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111517225
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä aineistoa finanssialan start-up yrityksen markkinoinnin suunnitteluun. Toimeksiantajana toimivalle yritykselle selvitettiin työn avulla mitä markkinoinnin suunnittelussa tulee huomioida, sekä kuinka saman toimialan yritykset toteuttavat markkinointia. Työssä käydään läpi erilaisia näkökulmia markkinointiin ja sen on tarkoitus herättää lukija tarkastelemaan kriittisesti jo mahdollisesti olemassa olevaa markkinointisuunnitelmaa. Työn teoriaosuudessa käsiteltävät aiheet on valittu siten, että työ toimii kuin tarkistuslista markkinoinnin suunnittelijalle. Vaikka työn lähtökohtana oli kerätä aineistoa finanssialan SaaS-palvelun markkinoinnin suunnitteluun, voi työn tuotosta soveltaa muidenkin alojen, palveluiden ja tuotteiden markkinoinnin suunnittelussa.
Toimeksiantaja yrityksen kanssa samalla toimialalla toimivien yritysten markkinoinnissa korostui voimakkaasti panostus sisältömarkkinointiin. Työssä tarkastellaan näiden yritysten sisältömarkkinoinnin toteutustapoja ja suosiota, sekä annetaan suosituksia erilaisten sisältömarkkinoinnin muotojen toteuttamiseen. Työtä varten tehdyssä tutkimuksessa tuli selkeästi ilmi, että menestyvät yritykset toteuttavat markkinointiaan asiakaslähtöisesti. Sisältömarkkinoinnin ydin on asiakasta kiinnostavan ja laadukkaan sisällön tuottaminen. Tutkimuksessa tuli ilmi myös se, että yrityksen luonteen tulee näkyä sen markkinoinnissa sekä viestinnässä. Tärkeää on myös, että markkinointi on johdonmukaista ja yhtenäistä.
Toimeksiantaja yrityksen kanssa samalla toimialalla toimivien yritysten markkinoinnissa korostui voimakkaasti panostus sisältömarkkinointiin. Työssä tarkastellaan näiden yritysten sisältömarkkinoinnin toteutustapoja ja suosiota, sekä annetaan suosituksia erilaisten sisältömarkkinoinnin muotojen toteuttamiseen. Työtä varten tehdyssä tutkimuksessa tuli selkeästi ilmi, että menestyvät yritykset toteuttavat markkinointiaan asiakaslähtöisesti. Sisältömarkkinoinnin ydin on asiakasta kiinnostavan ja laadukkaan sisällön tuottaminen. Tutkimuksessa tuli ilmi myös se, että yrityksen luonteen tulee näkyä sen markkinoinnissa sekä viestinnässä. Tärkeää on myös, että markkinointi on johdonmukaista ja yhtenäistä.