MARKKINOINTISUUNNITELMA FOTO MELBALLE
Harjula, Lauri (2018)
Harjula, Lauri
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111217021
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111217021
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä markkinointisuunnitelma Hämeenkyrössä toimivalle yritykselle, Foto Melballe. Foto Melba on valokuvausalan yritys, joka tarjoaa asiakkailleen valokuvauspalveluja, valokuvaustuotteita, Telia Oyj:n palveluita ja tuotteita sekä suuren valikoiman myytäviä oheistuotteita. Yrityksellä ei ollut aikaisempaa markkinointisuunnitelmaa.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Opinnäytetyö koostui markkinointisuunnitelman teoriaosuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuuden perusteella tehtiin räätälöity markkinointisuunnitelma Foto Melballe. Työssä keskityttiin pääasiassa sosiaalisen median ja yrityksen kotisivujen kautta toteutettavaan markkinointiin.
Opinnäytetyössä käytiin läpi yritykseen kohdistuvia lähtökohta-analyysejä, joiden pohjalta markkinointisuunnitelma tehtiin.
Tämän opinnäytetyön myötä Foto Melba sai työkalun, jonka avulla yritys pystyy kehittämään markkinointiaan, mahdollisesti lisäämään myyntiään sekä hankkimaan uusia asiakkaita. Yrityksen on helppo päivittää ja tehdä tarvittaessa muutoksia markkinointisuunnitelmaan. Markkinointisuunnitelmassa ehdotetut toimenpiteet jätetään yrittäjän vastuulle.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Opinnäytetyö koostui markkinointisuunnitelman teoriaosuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuuden perusteella tehtiin räätälöity markkinointisuunnitelma Foto Melballe. Työssä keskityttiin pääasiassa sosiaalisen median ja yrityksen kotisivujen kautta toteutettavaan markkinointiin.
Opinnäytetyössä käytiin läpi yritykseen kohdistuvia lähtökohta-analyysejä, joiden pohjalta markkinointisuunnitelma tehtiin.
Tämän opinnäytetyön myötä Foto Melba sai työkalun, jonka avulla yritys pystyy kehittämään markkinointiaan, mahdollisesti lisäämään myyntiään sekä hankkimaan uusia asiakkaita. Yrityksen on helppo päivittää ja tehdä tarvittaessa muutoksia markkinointisuunnitelmaan. Markkinointisuunnitelmassa ehdotetut toimenpiteet jätetään yrittäjän vastuulle.