Palvelun markkinointi: Case Uudenkaupungin Golfklubi
Heino, Matias (2018)
Heino, Matias
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018103016394
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018103016394
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli Uudenkaupungin Golfklubin ry:n palvelujen markkinoinnin kehittäminen. Tavoitteena oli löytää keinoja, kehitysehdotuksia ja pa-rannuksia, jotka mahdollistaisivat yhdistyksen kasvun ja palvelukokemuksen paran-tumisen.
Opinnäytetyön teoriaosassa esiteltiin palvelun ominaispiirteet, tehtävät, laatu ja kehit-täminen. Lisäksi käsiteltiin asiakashankintaa ja asiakastyytyväisyyttä, joihin liittyivät segmentointi, markkinointiviestintä, asiakassuhdemarkkinointi ja jälkimarkkinointi. Työ painottui asiakashankintaan, jota pidettiin työn tärkeimpänä osana.
Teoriaosuus toimi perustana kun tutkittiin kehitysehdotuksia, markkinointitoimenpi-teitä ja eri segmenttien vaatimuksia. Segmentit luotiin sukupuolen ja ikäryhmien poh-jalta. Tutkimuksessa on käytetty laajasti verkosta löytyvää ajankohtaista tietoa sekä painettua alaan liittyviä julkaisuja.
Kehitysehdotuksista nousi erityisesti esiin digitaalinen markkinointi, näkyvä paikalli-nen toimiminen sidosryhmissä ja ennakkoluulojen poistaminen golfia kohtaan. Tutki-muksen lopussa annettiin konkreettisia toimintasuosituksia uusien asiakkaiden hank-kimiseksi.
Opinnäytetyön teoriaosassa esiteltiin palvelun ominaispiirteet, tehtävät, laatu ja kehit-täminen. Lisäksi käsiteltiin asiakashankintaa ja asiakastyytyväisyyttä, joihin liittyivät segmentointi, markkinointiviestintä, asiakassuhdemarkkinointi ja jälkimarkkinointi. Työ painottui asiakashankintaan, jota pidettiin työn tärkeimpänä osana.
Teoriaosuus toimi perustana kun tutkittiin kehitysehdotuksia, markkinointitoimenpi-teitä ja eri segmenttien vaatimuksia. Segmentit luotiin sukupuolen ja ikäryhmien poh-jalta. Tutkimuksessa on käytetty laajasti verkosta löytyvää ajankohtaista tietoa sekä painettua alaan liittyviä julkaisuja.
Kehitysehdotuksista nousi erityisesti esiin digitaalinen markkinointi, näkyvä paikalli-nen toimiminen sidosryhmissä ja ennakkoluulojen poistaminen golfia kohtaan. Tutki-muksen lopussa annettiin konkreettisia toimintasuosituksia uusien asiakkaiden hank-kimiseksi.