Markkinointisuunnitelma Itä-Suomen Liikuntaopistolle
Lattunen, Essi; Pasanen, Sari (2018)
Lattunen, Essi
Pasanen, Sari
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018101115920
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018101115920
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selventää ja kuvata Itä-Suomen Liikuntaopisto Oy:n tämänhetkistä markkinointia ja viestinnän tilaa, tarkastellen kaikkia yrityksen liiketoiminta-alueita. Tavoitteena oli luoda yritykselle raamit markkinoinnin suunnitteluun sekä antaa kehitysideoita markkinoinnin edistämiseksi. Tutkimuksen tuloksena voidaan todeta, että markkinointia tulisi tehostaa monipuolisemmaksi eri kanavissa, asiakashankintaan tulee keskittyä sekä yrityksen pitäisi pystyä luomaan arvolupaus, jolla se erottuu kilpailijoistaan. Olemme tuoneet työhömme myös asiakkaiden näkökulman, sillä yrityksen tulee pystyä toimimaan asiakaslähtöisesti. Yksi työmme tavoitteista on ollut painottaa markkinoinnin merkitystä yrityksen toiminnalle. Markkinointikanavina painotetaan erityisesti sosiaalisen median kanavia sekä annamme uusia ideoita siellä toimimiseen. Näiden keinojen avulla pyritään lisäämään yrityksen tunnettuutta uusissa kohderyhmissä sekä lisäämään mielenkiintoa yritystä kohtaan.