Tapahtumaliiketoiminnan kasvu ja kehitys yrityksessä : Case Livelab
Jääski, Aino (2018)
Jääski, Aino
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060212113
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060212113
Tiivistelmä
Työni aihe on yleisötyön. Valitsin tämän aiheen, koska se oli luonteva jatkumo kehitystehtävälleni ja se kiinnosti minua aiheena todella paljon. Yleisötyö on tärkeä osa-alue tapahtumatuotannossa, mutta jää monesti huomioimatta. Koin tärkeäksi että tutkin tätä aihetta tästä syystä ja huomasin myös, että aiheestani ei ole tehty monia opinnäytetöitä.
Työni tilaaja on G Livelabin, jolle tämä aihe sopii todella hyvin. G Livelab perustettiin Helsinkiin 2015. Uutena tapahtumapaikkana heidän on pitänyt tehdä paljon töitä yleisön houkuttelemisen eteen, missä he ovat onnistuneet todella hyvin. Innovatiivisen ja kekseliään tekemisen kautta he ovat erottuneet Helsingin yli pursuavasta valikoimasta selvästi muita paremmin. Tällä hetkellä G Livelab on ainoa maailmassa, joka käyttää heille tehtyä ääniteknologiaa. Tämä ja heidän kehittämä myyntiappi ovat nostanet G Livelabin yhdeksi suunnannäyttäjäksi muille tapahtumayrittäjille.
G Livelabilla kasvu on ollut nousevaa alusta asti. He ovat saaneet todella paljon positiivista asiakaspalautetta ja konsertit on myyty loppuun. Nyt olikin hyvä pysähtyä hetkeksi ja kunnolla tarkastella, miten oikeasti on mennyt. Tilaaja piti myös itse hyvin tärkeänä, että kunnolla tutkitaan, miten oikeasti on mennyt ja onko heidän positiviinen palaute ollut oikeasti totta
Menetelminä työssäni oli kysely, minkä teetin G Livelabin asiakkaille heidän tyytyväisyydestä paikan palveluihin. Asiantuntija haastattelu, missä haastattelin Qstock festivaalien festivaalikoordinaattoria ja ideapaja menetelmä, missä pohdittiin kyselyn tuloksia ja niistä heränneitä kehityskohtia.
Työni tilaaja on G Livelabin, jolle tämä aihe sopii todella hyvin. G Livelab perustettiin Helsinkiin 2015. Uutena tapahtumapaikkana heidän on pitänyt tehdä paljon töitä yleisön houkuttelemisen eteen, missä he ovat onnistuneet todella hyvin. Innovatiivisen ja kekseliään tekemisen kautta he ovat erottuneet Helsingin yli pursuavasta valikoimasta selvästi muita paremmin. Tällä hetkellä G Livelab on ainoa maailmassa, joka käyttää heille tehtyä ääniteknologiaa. Tämä ja heidän kehittämä myyntiappi ovat nostanet G Livelabin yhdeksi suunnannäyttäjäksi muille tapahtumayrittäjille.
G Livelabilla kasvu on ollut nousevaa alusta asti. He ovat saaneet todella paljon positiivista asiakaspalautetta ja konsertit on myyty loppuun. Nyt olikin hyvä pysähtyä hetkeksi ja kunnolla tarkastella, miten oikeasti on mennyt. Tilaaja piti myös itse hyvin tärkeänä, että kunnolla tutkitaan, miten oikeasti on mennyt ja onko heidän positiviinen palaute ollut oikeasti totta
Menetelminä työssäni oli kysely, minkä teetin G Livelabin asiakkaille heidän tyytyväisyydestä paikan palveluihin. Asiantuntija haastattelu, missä haastattelin Qstock festivaalien festivaalikoordinaattoria ja ideapaja menetelmä, missä pohdittiin kyselyn tuloksia ja niistä heränneitä kehityskohtia.