Tekijät, jotka vaikuttavat myynnin ammattilaisen osallistumiseen alan tapahtumaan
Rantakallio, Marjo (2018)
Rantakallio, Marjo
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060111886
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060111886
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on löytää tekijät, jotka vaikuttavat siihen, että myynti-työssä oleva henkilö osallistuu hänen työhönsä liittyvään tapahtumaan. Opinnäyte-työssä on käytetty kvalitatiivista menetelmää ja haastattelumenetelmänä on teema-haastattelu. Opinnäytetyön teoriaosuus sekä samalla haastattelurunko koostuu markkinoinnin 7P:n mallista. 7P:n mallin pohjalta on tarkoitus löytää tärkeimmät ja merkityksellisimmät tekijät potentiaalisille tapahtumakävijöille, jotka vaikuttavat osallistumispäätökseen.
Haastattelumenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin teemahaastattelua. Teemoja oli seitsemän, jotka olivat 7P:n mallit osat. Kohderyhmänä on Suomen suurimpien yri-tysten myynti- ja liiketoimintajohto. Haastatteluita tehtiin yhteensä kahdeksan kap-paletta ja ne tehtiin puhelimitse yksilöhaastatteluina.
Opinnäytetyön tuloksena merkityksellisimpiä tekijöitä osallistumispäätökseen ovat tapahtuman sisältö. Sisällössä erityisesti nousi esiin aiheet sekä puhujat ja heidän yhteys aiheeseen. Muita merkityksellisiä tekijöitä, joita tutkimuksessa tuli ilmi, ovat tapahtumapaikan maantieteellinen sijainti sekä verkostoitumismahdollisuudet.
Haastattelumenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin teemahaastattelua. Teemoja oli seitsemän, jotka olivat 7P:n mallit osat. Kohderyhmänä on Suomen suurimpien yri-tysten myynti- ja liiketoimintajohto. Haastatteluita tehtiin yhteensä kahdeksan kap-paletta ja ne tehtiin puhelimitse yksilöhaastatteluina.
Opinnäytetyön tuloksena merkityksellisimpiä tekijöitä osallistumispäätökseen ovat tapahtuman sisältö. Sisällössä erityisesti nousi esiin aiheet sekä puhujat ja heidän yhteys aiheeseen. Muita merkityksellisiä tekijöitä, joita tutkimuksessa tuli ilmi, ovat tapahtumapaikan maantieteellinen sijainti sekä verkostoitumismahdollisuudet.