Markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma : Case: Events Club Oy
Nurminen, Henni (2018)
Nurminen, Henni
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111640
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111640
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tehdä markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma toimeksiantajayritys Events Club Oy:lle. Yrityksen markkinointiviestinnän suunnittelu on vähäistä, minkä vuoksi suunnitelma päätetään toimeksiantajan kanssa toteuttaa. Yrityksen tavoitteena on kasvattaa yrityksen sekä sen tuotteiden ja palveluiden tunnettuutta. Yrityksen tavoitteena on myös lisätä yksityis- ja yritysasiakkaiden määrää, mihin perustuen tämä työ laaditaan.
Opinnäytetyö jaetaan kahteen osaan. Teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää käsitteenä, markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheita, sekä sen eri keinoja. Työn teoriapohja perustuu ajankohtaiseen kirjallisuuteen.
Empiriaosuudessa esitellään toimeksiantajayritys Events Club Oy ja tehdään yritykselle markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma. Suunnitelman tueksi luodaan visuaalinen esimerkkimalli toimenpiteistä, jotka yrityksen tulee jatkossa toteuttaa. Empiriaosuudessa sovelletaan teoriapohjassa saatua tietoutta yrityksen työntekijöiden tietämykseen ja ammattitaitoon. Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen.
Opinnäytetyössä ilmenee, että markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelman sisältö riippuu aina Case-yrityksestä. Suunnitelma luodaan niin, että se on yritykselle hyödyllinen ja yritys pystyy soveltamaan sitä myös jatkossa. Olemassa olevien markkinointiviestinnän keinoja käytetään jatkossa monipuolisemmin, minkä lisäksi kehittämissuunnitelma sisältää yrityksille aiemmin tuntemattomia markkinointiviestinnän keinoja.
Opinnäytetyö jaetaan kahteen osaan. Teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää käsitteenä, markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheita, sekä sen eri keinoja. Työn teoriapohja perustuu ajankohtaiseen kirjallisuuteen.
Empiriaosuudessa esitellään toimeksiantajayritys Events Club Oy ja tehdään yritykselle markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma. Suunnitelman tueksi luodaan visuaalinen esimerkkimalli toimenpiteistä, jotka yrityksen tulee jatkossa toteuttaa. Empiriaosuudessa sovelletaan teoriapohjassa saatua tietoutta yrityksen työntekijöiden tietämykseen ja ammattitaitoon. Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen.
Opinnäytetyössä ilmenee, että markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelman sisältö riippuu aina Case-yrityksestä. Suunnitelma luodaan niin, että se on yritykselle hyödyllinen ja yritys pystyy soveltamaan sitä myös jatkossa. Olemassa olevien markkinointiviestinnän keinoja käytetään jatkossa monipuolisemmin, minkä lisäksi kehittämissuunnitelma sisältää yrityksille aiemmin tuntemattomia markkinointiviestinnän keinoja.