Yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelu : case Elämys Ämmi
Himberg, Anni (2018)
Himberg, Anni
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111398
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111398
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni suunnittelen visuaalisen ilmeen Elämys Ämmi Oy:lle. Konkreettisesti tein yritykselle logon, käyntikortin ja esitteen, sekä graafisen ohjeiston. Koska yritys halusi näiden perinteisten painotuotteiden lisäksi muutakin markkinointimateriaalia aina nettisivuista esittelyvideoon, rajasin ne pois opinnäytetyöstä. Halusin keskittyä opinnäytetyössä vain näihin muutamaan perinteiseen painotuotteeseen, jotta kokonaisuus pysyy paremmin kasassa.
Opinnäytetyössäni pohdin värien ja fonttien merkitystä, sekä sitä miten yrityksen visioiden ja arvojen avulla luodaan yritykselle yksilöllinen ja persoonallinen ilme. Lähdeaineistoja olen pyrkinyt käyttämään monipuolisesti, niin logosuunnittelun, painotuotteen suunnittelun ja typografiankin puolelta.
Ensin kerron yrityksen toiminnasta, palveluista ja ideoista. Sen jälkeen lähden avaamaan itse painotuotteiden suunnittelua aloittaen logosta ja päättyen esitteeseen. Kerron myös hieman työvälineistä ja työtavoista, sekä avaan aikataulua. Lopuksi kerron miten yhteistyö asiakkaan kanssa sujui ja millaista palautetta sain häneltä. Myös yrityksen asiakkaiden arvioita uudesta ilmeestä kuullaan. Lopuksi arvioin vielä omaa kehitystäni.
Opinnäytetyön pääpaino on itse työssä. Läpi käydään lähtökohdat, josta aloitan suunnittelun ja millaiseen lopputulokseen päästään. Tärkeintä työssä on, että ne arvot, missiot ja visiot, joita asiakkaalla on, kohtaavat lopputuloksessa. Paras lopputulos saavutetaan silloin, kun asiakas on tyytyväinen yrityksensä visuaalisesta identiteetistä.
Opinnäytetyössäni pohdin värien ja fonttien merkitystä, sekä sitä miten yrityksen visioiden ja arvojen avulla luodaan yritykselle yksilöllinen ja persoonallinen ilme. Lähdeaineistoja olen pyrkinyt käyttämään monipuolisesti, niin logosuunnittelun, painotuotteen suunnittelun ja typografiankin puolelta.
Ensin kerron yrityksen toiminnasta, palveluista ja ideoista. Sen jälkeen lähden avaamaan itse painotuotteiden suunnittelua aloittaen logosta ja päättyen esitteeseen. Kerron myös hieman työvälineistä ja työtavoista, sekä avaan aikataulua. Lopuksi kerron miten yhteistyö asiakkaan kanssa sujui ja millaista palautetta sain häneltä. Myös yrityksen asiakkaiden arvioita uudesta ilmeestä kuullaan. Lopuksi arvioin vielä omaa kehitystäni.
Opinnäytetyön pääpaino on itse työssä. Läpi käydään lähtökohdat, josta aloitan suunnittelun ja millaiseen lopputulokseen päästään. Tärkeintä työssä on, että ne arvot, missiot ja visiot, joita asiakkaalla on, kohtaavat lopputuloksessa. Paras lopputulos saavutetaan silloin, kun asiakas on tyytyväinen yrityksensä visuaalisesta identiteetistä.