Viestiminen vastuullisesta toiminnasta venäläisille matkailijoille
Kuznetsov, Pavel (2018)
Lataukset:
Kuznetsov, Pavel
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011371
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011371
Tiivistelmä
Tässä työssä tutkitaan venäläisille matkailijoille parasta sekä tehokkainta tapaa viestiä vastuullisesta toiminnasta matkailun yhteydessä. Työssä tutkitaan venäläisten matkailijoiden taustoja ja selvitetään ympäristötilannetta Venäjällä.
Työn tilaajana toimii Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy. Tutkimuksessa selvisi tehokkaimmat keinot vastuullisen toiminnan viestinnälle juuri venäläisille matkailijoille, ja miksi juuri esille nousseet tavat on tehokkaimpia.
Tutkimusosuus on suoritettu kvalitatiivisena tutkimuksena. Menetelmäksi on valittu teemahaastattelu, joka suoritettiin yksilöhaastatteluina. Haastatteluista saaduista tuloksista, selvisi että henkilökohtainen opastus vastuullisesta viestinnästä olisi paras vaihtoehto. Johtopäätöksenä tutkimuksesta voidaan todeta, että venäläiset matkailijat ovat vasta nyt tutustumassa vastuulliseen toimintaan. Tästä johtuen viestinnän pitäisi olla mahdollisimman ystävällistä koska aihe on heille arka ja vieras.
Esille nousi venäläisten matkailijoiden suuri halu osallistua vastuulliseen toimintaan. Kehittämisideoita on saatu suoraan matkailijoilta, joka tuo hyötyä majoituspalvelu yrityksille Etelä-Savossa.
Työn tilaajana toimii Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy. Tutkimuksessa selvisi tehokkaimmat keinot vastuullisen toiminnan viestinnälle juuri venäläisille matkailijoille, ja miksi juuri esille nousseet tavat on tehokkaimpia.
Tutkimusosuus on suoritettu kvalitatiivisena tutkimuksena. Menetelmäksi on valittu teemahaastattelu, joka suoritettiin yksilöhaastatteluina. Haastatteluista saaduista tuloksista, selvisi että henkilökohtainen opastus vastuullisesta viestinnästä olisi paras vaihtoehto. Johtopäätöksenä tutkimuksesta voidaan todeta, että venäläiset matkailijat ovat vasta nyt tutustumassa vastuulliseen toimintaan. Tästä johtuen viestinnän pitäisi olla mahdollisimman ystävällistä koska aihe on heille arka ja vieras.
Esille nousi venäläisten matkailijoiden suuri halu osallistua vastuulliseen toimintaan. Kehittämisideoita on saatu suoraan matkailijoilta, joka tuo hyötyä majoituspalvelu yrityksille Etelä-Savossa.