Upplevd tjänstekvalitet på Park Alandia Hotell
Heinonen, Petra (2018)
Heinonen, Petra
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052810600
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052810600
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on määrällisen tutkimuksen avulla esittää palvelun laadun Park Alandia Hotellissa, Maarianhaminassa, Ahvenanmaalla. Tarkoituksena on myös teorian kautta mahdollistaa uusi parempi malli kyselystä, jonka tulisi käyttää tulevissa tutkimuksissa. Uuden kyselyn tarkoituksena on laatia tehokkaampi ja määrätietoisempi suunnittelu joka mahdollistaa enemmän vastauksia hotellin asiakkailta. Jo tehdyn tutkimuksen avulla aion ottaa esiin asiakkaiden näkökulma Park Alandia Hotellin palvelun laadusta, ja sitä kautta mitä pitäisi muuttaa palvelun ja laadun suhteen. Aion ottaa esiin mitä asiakas haluaisi muuttaa hotellissa sekä keskiarvo laadusta kolmen kuukauden ajan vuonna 2017. Kirjoitan teoriaa siitä mitä laatu ja palvelu tarkoittaa, jotta hotellin johto saisi syvemmän tiedon siitä mitä pitäisi muuttaa yrityksessä. Työn lopputulos on siten etu asiakkaille, henkilökunnalle sekä johdolle. Tutkimuksessa olen käyttänyt hotellihuoneissa sijoitetut kyselylomakkeet.
Opinnäytetyö kostuu neljästä eri osasta: tietoa Park Alandia Hotellista, teoriaa kyselystä ja palvelulaadusta, teoriaa käytetystä menetelmästä sekä lopuksi tulokset tutkimuksesta.
Opinnäytetyö kostuu neljästä eri osasta: tietoa Park Alandia Hotellista, teoriaa kyselystä ja palvelulaadusta, teoriaa käytetystä menetelmästä sekä lopuksi tulokset tutkimuksesta.