Digitaalinen markkinointiviestintä
Forsman, Päivi (2018)
Forsman, Päivi
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805239879
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805239879
Tiivistelmä
Digitaaliseksi markkinointiviestinnäksi kutsutaan sitä markkinoinnin osa-aluetta, johon sisältyy koko yrityksen digitaalinen materiaali ja viestintä. Opinnäytetyö käsittelee digitaalista markkinointiviestintää ja sen keinoja analysoimalla esimerkiksi LinkedInin kautta toteutettua markkinointikampanjaa.
Opinnäytetyön tietoperustassa perehdyttiin digitaaliseen markkinointiviestintään ja rajattiin mukaan ne markkinointiviestinnän keinot, jotka eniten koskettavat LinkedIn markkinointikampanjan tehnyttä yritystä.
Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa analysoitiin LinkedInin kautta toteutettu markkinointikampanja ja sen avulla saavutetut tulokset. Aihe on mielenkiintoinen ja ajankohtainen digitalisaation ja digitaalisen markkinoinnin kasvaessa yhä merkittävämmäksi osaksi yritysten markkinointia ja näkyvyyden tehostamista. Kiinnostukseni aiheeseen heräsi työharjoittelupaikassa, jossa ollaan digitaalisen markkinoinnin ja oppimisen huipulla.
Markkinointikampanjan kohdeyleisö valitsi luettavakseen mieluummin blogiin ohjautuvan mainoksen. Blogimainos nähtiin mielenkiintoisempana luettavana kuin asiatekstimainos.
Opinnäytetyön tietoperustassa perehdyttiin digitaaliseen markkinointiviestintään ja rajattiin mukaan ne markkinointiviestinnän keinot, jotka eniten koskettavat LinkedIn markkinointikampanjan tehnyttä yritystä.
Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa analysoitiin LinkedInin kautta toteutettu markkinointikampanja ja sen avulla saavutetut tulokset. Aihe on mielenkiintoinen ja ajankohtainen digitalisaation ja digitaalisen markkinoinnin kasvaessa yhä merkittävämmäksi osaksi yritysten markkinointia ja näkyvyyden tehostamista. Kiinnostukseni aiheeseen heräsi työharjoittelupaikassa, jossa ollaan digitaalisen markkinoinnin ja oppimisen huipulla.
Markkinointikampanjan kohdeyleisö valitsi luettavakseen mieluummin blogiin ohjautuvan mainoksen. Blogimainos nähtiin mielenkiintoisempana luettavana kuin asiatekstimainos.