Lisätöiden myyminen asiakkaalle huollon ja korjauksen yhteydessä : Audi Center Turku
Nurminen, Lauri (2018)
Nurminen, Lauri
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805219323
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805219323
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia lisätöiden myyntiprosessia Audi Center Turussa. Työssä käydään läpi nykyinen Audi Centerissä käytössä oleva huoltoprosessi sekä erityisesti lisämyyntiprosessi. Tarkoituksena on tuoda ilmi asiakkaiden mielipiteitä lisätöistä asiakastyytyväisyyskyselyn avulla.
Asiakastyytyväisyyskysely suoritettiin Audi Center Turun huoltoneuvojien toimesta keväällä 2018. Kyselyn tulokset kerättiin Excel-taulukkoon ja niistä tehtiin vastauksia vastaavat ympyräkuvaajat. Tulokset analysoitiin yksi kohta kerrallaan. Kyselyyn vastanneiden asiakkaiden lisätöiden kustannukset myös taulukoitiin ja taulukot analysoitiin.
Kyselyn avulla saadut tulokset tukivat pääpiirteittäin jo ennakkoon mietittyjä olettamuksia. Lisätöiden myyntiprosessi on Audi Centerissä huippuluokkaa. Asiakkaat ovat muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta erittäin tyytyväisiä asiointikokemuksiinsa.
Työn toimeksiantajana toimi VV-Autotalot Oy. Työ luovutettiin VV-Autotalojen jälkimarkkinointiosastolle.
Asiakastyytyväisyyskysely suoritettiin Audi Center Turun huoltoneuvojien toimesta keväällä 2018. Kyselyn tulokset kerättiin Excel-taulukkoon ja niistä tehtiin vastauksia vastaavat ympyräkuvaajat. Tulokset analysoitiin yksi kohta kerrallaan. Kyselyyn vastanneiden asiakkaiden lisätöiden kustannukset myös taulukoitiin ja taulukot analysoitiin.
Kyselyn avulla saadut tulokset tukivat pääpiirteittäin jo ennakkoon mietittyjä olettamuksia. Lisätöiden myyntiprosessi on Audi Centerissä huippuluokkaa. Asiakkaat ovat muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta erittäin tyytyväisiä asiointikokemuksiinsa.
Työn toimeksiantajana toimi VV-Autotalot Oy. Työ luovutettiin VV-Autotalojen jälkimarkkinointiosastolle.