Lean projektijohtamisessa
Kuivalahti, Paul (2018)
Kuivalahti, Paul
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805209117
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805209117
Tiivistelmä
Raportin tarkoitus on antaa mahdollisimman tarkka kuvaus kokonaisvaltaisesta asiakaslähtöisestä Lean mallista jonka tuloksena yrityksen on mahdollista nostaa asiakastyytyväisyyttä. Jotta ymmärtää Lean projektijohtamisessa täytyy lukijan saada selkeä kokonaiskuva koko Leanistä. Raportissa pyritään kuvaamaan myös raportin eri vaiheita ja vastuuhenkilöitä.
Projektipäällikkö on projektin tärkein osa jonka takia on oleellista käsitellä myös projektipäällikköä tukevien välttämättömien ohjelmistojen toimintoja, esimerkeiksi on valittu suosituimmat maksulliset ja ilmaiset sovellukset.
Projektiorganisaatio rakenteen ymmärtäminen on oleellinen osa Lean ajattelun viemisessä sekä koko projektin kulun ymmärtämisessä joten raporttiin on pyritty kertomaan mahdollisimman selkeästi projektiorganisaation rakenteesta.
Lisäksi jotta raportti kattaa Leanin mahdollisimman laajasti on raporttiin tehty selvitys myös yrityksen toimitiloista ja miten siinä voitaisiin soveltaa Lean–mallia ja lisäksi myös sitä kautta päästä lopputulokseen asiakastyytyväisyyden parantamiseksi.
Työn tavoite on antaa selkeä kokonaisuus Lean–mallista sekä selventää mitä Lean tarkoittaa projektijohtamisessa.
Asiasanat
Projektipäällikkö on projektin tärkein osa jonka takia on oleellista käsitellä myös projektipäällikköä tukevien välttämättömien ohjelmistojen toimintoja, esimerkeiksi on valittu suosituimmat maksulliset ja ilmaiset sovellukset.
Projektiorganisaatio rakenteen ymmärtäminen on oleellinen osa Lean ajattelun viemisessä sekä koko projektin kulun ymmärtämisessä joten raporttiin on pyritty kertomaan mahdollisimman selkeästi projektiorganisaation rakenteesta.
Lisäksi jotta raportti kattaa Leanin mahdollisimman laajasti on raporttiin tehty selvitys myös yrityksen toimitiloista ja miten siinä voitaisiin soveltaa Lean–mallia ja lisäksi myös sitä kautta päästä lopputulokseen asiakastyytyväisyyden parantamiseksi.
Työn tavoite on antaa selkeä kokonaisuus Lean–mallista sekä selventää mitä Lean tarkoittaa projektijohtamisessa.
Asiasanat