Verkkosivuston sisällön kehittäminen ja yritysblogin luominen Feminett Oy:lle
Suurnäkki, Mira (2018)
Suurnäkki, Mira
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805188950
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805188950
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli uudistaa naistenvaateliike Feminett Oy:n verkkosivuston tekstisisällöt ja luoda yritykselle blogi markkinointiviestinnän välineeksi. Sisältöuudistuksen ja yritysblogin tavoitteena oli luoda yritykselle kokonaisuus, joka tarjoaa asiakkaille ajankohtaista ja ajantasaista tietoa selkeästi ja kiinnostavasti verkossa sekä tukee tehokkaasti yrityksen markkinointitoimia. Opinnäytetyö on rajattu koskemaan suomenkielisten tekstisisältöjen tuotantoa, eikä siinä käsitellä sivuston teknistä ylläpitoa tai visuaalista ilmettä. Työn alussa käsitellään sisältömarkkinointia kokonaisuutena, keskitytään syvemmin verkkosivuston sisällöntuotantoon ja esitellään Feminett Oy:n sivuston sisältöuudistus. Seuraavaksi työssä kerrotaan yritysblogeista osana sisältömarkkinoinnin kokonaisuutta ja esitellään Feminett Oy:lle toteutettu blogiprojekti.
Tietoperustassa esitellään sisältömarkkinointia kokonaisuutena ja kerrotaan sekä verkkosivuston sisällöntuotannosta että yritysblogeista markkinointiviestinnän välineenä. Lähteinä tietoperustan pohjalla on käytetty sekä suomen- että englanninkielistä kirjallisuutta viestinnän ja digitaalisen markkinoinnin aihepiireistä, ajankohtaisia blogiartikkeleita sekä digimarkkinoinnin asiantuntijoina tunnettujen henkilöiden tai yritysten verkkosivustoja.
Työ on toiminnallinen ja tutkimusotteeltaan laadullinen. Suunnittelu, tuotokset ja raportointi on tehty syksyn 2017 ja talven 2018 aikana. Tiedonkeruun menetelminä opinnäytetyötä tehdessä on käytetty haastatteluja ja havainnointia, ja saatujen tietojen perusteella on laadittu suunnitelmat ja valmiit tuotokset, joita opinnäytetyö esittelee.
Opinnäytetyö on onnistunut lähes kaikissa tavoitteissaan, tuottanut hyötyä toimeksiantajalle ja saanut hyvää palautetta sekä yritykseltä että sen asiakkailta. Työ esittelee sisältöuudistuksen suunnittelun ja toteutuksen selkeästi kaikkine vaiheineen.
Tietoperustassa esitellään sisältömarkkinointia kokonaisuutena ja kerrotaan sekä verkkosivuston sisällöntuotannosta että yritysblogeista markkinointiviestinnän välineenä. Lähteinä tietoperustan pohjalla on käytetty sekä suomen- että englanninkielistä kirjallisuutta viestinnän ja digitaalisen markkinoinnin aihepiireistä, ajankohtaisia blogiartikkeleita sekä digimarkkinoinnin asiantuntijoina tunnettujen henkilöiden tai yritysten verkkosivustoja.
Työ on toiminnallinen ja tutkimusotteeltaan laadullinen. Suunnittelu, tuotokset ja raportointi on tehty syksyn 2017 ja talven 2018 aikana. Tiedonkeruun menetelminä opinnäytetyötä tehdessä on käytetty haastatteluja ja havainnointia, ja saatujen tietojen perusteella on laadittu suunnitelmat ja valmiit tuotokset, joita opinnäytetyö esittelee.
Opinnäytetyö on onnistunut lähes kaikissa tavoitteissaan, tuottanut hyötyä toimeksiantajalle ja saanut hyvää palautetta sekä yritykseltä että sen asiakkailta. Työ esittelee sisältöuudistuksen suunnittelun ja toteutuksen selkeästi kaikkine vaiheineen.