Yhteistyökumppanuuden mahdollisuudet Kuninkuusraveissa : Case Pilvenmäki 2021
Pirhonen, Salla (2018)
Pirhonen, Salla
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805178756
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805178756
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli ottaa selvää, ovatko Kuninkuusraveissa mukana olleet sponsoriyhteistyökumppanit olleet tyytyväisiä yhteistyökumppanuuspakettiensa sisältöihin. Tavoitteena oli myös selvittää, miten näitä yhteistyökumppanuuspaketteja voitaisiin kehittää tulevai-suudessa, jotta yhteistyökumppanit olisivat tyytyväisempiä. Pilvenmäen raviradalla järjestetään Kuninkuusravit vuonna 2021 ja nyt jo aletaan miettiä yhteistyökumppanuuspaketteja ja niiden sisältöjä. Toimeksiantajana toimii Pilvenmäen ravirata ja Forssan Seudun Hippos ry.
Tutkimus tehtiin haastattelututkimuksena, jossa haastateltiin neljän eri yrityksen edustajia puhelimitse. Lähteenä oli eräiden Kuninkuusravien yhteistyökumppanuuspaketit, joista selvisi pohja eri kokonaisuuksille. Haastatteluissa pyrittiin selvittämään, olivatko yritykset olleet tyytyväisiä näkyvyyteen Kuninkuusraveissa, mitä he olivat hyötyneet mukana olemises-ta, mikä oli heistä hyvää tapahtumassa ja mitä kehitettävää heidän mielestään olisi. Yritysten edustajat vastasivat mielellään kysymyksiin ja kertoivat hyvin suoraan mielipiteensä. Suurin asia, joka tuli esiin vastauksissa, olivat olosuhteet. Yritykset haluavat tuoda Kuninkuusraveihin omia asiakkaitaan ja yhteistyökumppaneitaan, ja haluavat viettää heidän kanssaan aikaa omassa paikassa. Eli tärkeintä yhteistyökumppanuuspakettien kehittämisessä on järjestää varsinkin suurille yhteistyökumppaneille omat tilat, joissa he voivat rauhassa kestitä asiakkaitaan ja yhteistyökumppaneitaan.
Tutkimus tehtiin haastattelututkimuksena, jossa haastateltiin neljän eri yrityksen edustajia puhelimitse. Lähteenä oli eräiden Kuninkuusravien yhteistyökumppanuuspaketit, joista selvisi pohja eri kokonaisuuksille. Haastatteluissa pyrittiin selvittämään, olivatko yritykset olleet tyytyväisiä näkyvyyteen Kuninkuusraveissa, mitä he olivat hyötyneet mukana olemises-ta, mikä oli heistä hyvää tapahtumassa ja mitä kehitettävää heidän mielestään olisi. Yritysten edustajat vastasivat mielellään kysymyksiin ja kertoivat hyvin suoraan mielipiteensä. Suurin asia, joka tuli esiin vastauksissa, olivat olosuhteet. Yritykset haluavat tuoda Kuninkuusraveihin omia asiakkaitaan ja yhteistyökumppaneitaan, ja haluavat viettää heidän kanssaan aikaa omassa paikassa. Eli tärkeintä yhteistyökumppanuuspakettien kehittämisessä on järjestää varsinkin suurille yhteistyökumppaneille omat tilat, joissa he voivat rauhassa kestitä asiakkaitaan ja yhteistyökumppaneitaan.