Markkinointisuunnitelma Toiminimi Tommi Kukila
Viljanen, Sami (2018)
Viljanen, Sami
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805168560
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805168560
Tiivistelmä
Opinnäytetyönä laadittiin markkinointisuunnitelma Toiminimi Tommi Kukilalle, joka on koulutettu hieroja sekä tulevaisuudessa myös fysioterapeutti. Opinnäytetyön tavoitteena on auttaa Kukilaa yrityksen markkinoinnissa. Aluksi tarkasteltiin Toiminimi Tommi Kukilan nykytilannetta lähtökohta-analyysien avulla. Niiden pohjalta tehtiin yhteenvetoanalyysi, jossa pohdittiin Kukilan vahvuuksia ja heikkouksia sekä uhkia ja mahdollisuuksia tällä alalla.
Toiminimi Tommi Kukilalle laatima markkinointisuunnitelma koostui markkinointistrategiasta, tavoitteiden asettelusta, budjetista, seurannasta, vuosikellosta, toimenpiteiden suunnittelusta ja aikataulutuksesta. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on, että Kukila pystyisi hyödyntämään sitä yrityksensä alkutaipaleella.
Yksi Kukilan tärkeimmistä tavoitteista on saada itseään tunnetummaksi hieronta-alalla, joten erityisesti markkinointiin tulisi panostaa enemmän. Konkreettisia toimia tavoitteen saavuttamiseksi Kukilalla olisi muun muassa viestintäkeinojen lisääminen sekä niiden ylläpitäminen.
Toiminimi Tommi Kukilalle laatima markkinointisuunnitelma koostui markkinointistrategiasta, tavoitteiden asettelusta, budjetista, seurannasta, vuosikellosta, toimenpiteiden suunnittelusta ja aikataulutuksesta. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on, että Kukila pystyisi hyödyntämään sitä yrityksensä alkutaipaleella.
Yksi Kukilan tärkeimmistä tavoitteista on saada itseään tunnetummaksi hieronta-alalla, joten erityisesti markkinointiin tulisi panostaa enemmän. Konkreettisia toimia tavoitteen saavuttamiseksi Kukilalla olisi muun muassa viestintäkeinojen lisääminen sekä niiden ylläpitäminen.