Näkyvyyden ja tunnettuuden lisääminen ajoneuvomyyntiyrityksessä
Soini, Teemu (2018)
Soini, Teemu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805158124
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805158124
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella toimenpiteitä T:mi Teemu Soinin tunnettuuden lisäämiseksi. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli tutustua markkinointiviestinnän suunnitteluprosessiin. Markkinoiden digitalisoituessa toisena tavoitteena oli perehtyä sosiaalisen median kanaviin. Kolmantena tavoitteena oli perehtyä asiakaspalveluun ja henkilökohtaiseen myyntityöhön. Opinnäytetyön neljäntenä tavoitteena oli tehdä haastattelututkimus ennalta valituille ajoneuvomyyntialan ja markkinoinnin osaajille. Viidentenä tavoitteena oli laatia räätälöity markkinointiviestintäsuunnitelma T:mi Teemu Soinille. Opinnäytetyön kuudentena tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa yritykselle räätälöidyt kotisivut.
Empiirinen osuus sisältää haastattelututkimuksen. Haastattelututkimuksen tuloksista tuli selvästi esiin, että tällä hetkellä suosituin markkinointiviestintäkeino ajoneuvomyyntiyrityksessä on sosiaalinen media. Haastattelututkimuksesta selvisi myös, että painettu lehti-ilmoittelu on jätetty jo lähes kokonaan pois pienissä mikroyrityksissä. Haastateltavat kertoivat myös kotisivujen olevan yrityksen näkyvyyden perusasia.
Teoreettisen viitekehyksen ja haastattelututkimuksen perusteella luotiin räätälöity markkinointiviestintäsuunnitelma kohdeyritykselle. Kohdeyrityksellekin päädyttiin tekemään pääasialliseksi markkinointikanavaksi Facebook-sivu. Yritykselle suunniteltiin ja toteutettiin myös räätälöidyt kotisivut.
Empiirinen osuus sisältää haastattelututkimuksen. Haastattelututkimuksen tuloksista tuli selvästi esiin, että tällä hetkellä suosituin markkinointiviestintäkeino ajoneuvomyyntiyrityksessä on sosiaalinen media. Haastattelututkimuksesta selvisi myös, että painettu lehti-ilmoittelu on jätetty jo lähes kokonaan pois pienissä mikroyrityksissä. Haastateltavat kertoivat myös kotisivujen olevan yrityksen näkyvyyden perusasia.
Teoreettisen viitekehyksen ja haastattelututkimuksen perusteella luotiin räätälöity markkinointiviestintäsuunnitelma kohdeyritykselle. Kohdeyrityksellekin päädyttiin tekemään pääasialliseksi markkinointikanavaksi Facebook-sivu. Yritykselle suunniteltiin ja toteutettiin myös räätälöidyt kotisivut.