Market study for MemoLed headstones, entering the Swedish market : Case company: Memorial Ltd.
Orrström, Jan (2018)
Orrström, Jan
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805147973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805147973
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on selvittää, mitä yrityksen tulee selvittää markkinatutkimuksessa aloittaakseen tuotteelleen vientioperaation Suomesta Ruotsiin. Tavoitteeksi asetettiin saada yleiskuva aina vientioperaatiosta ja kohdemaasta markkinointitutkimukseen sekä siitä, kuinka tuotetta tulisi markkinoida.
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Memorial Oy:lle, joka halusi saada tietoa siitä, kuinka heidän tulisi aloittaa vienti Ruotsiin tuotteellaan MemoLed-hautamuistomerkki.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta, teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoreettinen osa koostuu kaikista tarpeellisista asiakokonaisuuksista liittyen markkinatutkimukseen ja mahdollisen agentin valitsemiseen Ruotsista, joka myisi tuotetta. Empiirinen osuus on määrällinen tutkimus hautausalan markkinoinnista sekä Suomessa että Ruotsissa.
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Memorial Oy:lle, joka halusi saada tietoa siitä, kuinka heidän tulisi aloittaa vienti Ruotsiin tuotteellaan MemoLed-hautamuistomerkki.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta, teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoreettinen osa koostuu kaikista tarpeellisista asiakokonaisuuksista liittyen markkinatutkimukseen ja mahdollisen agentin valitsemiseen Ruotsista, joka myisi tuotetta. Empiirinen osuus on määrällinen tutkimus hautausalan markkinoinnista sekä Suomessa että Ruotsissa.