Instagram-markkinoinnin tehokkuuden testaaminen autoliikkeessä
Raivisto, Kunto (2018)
Raivisto, Kunto
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805117719
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805117719
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Oy Autoliike Nystedt Bilaffär Ab:n kanssa ja aiheena oli Instagram-markkinoinnin tutkiminen, toteuttaminen ja analysointi. Instagram-markkinoinnilla pyrittiin selvittämään mahtaisiko kyseinen keino olla tehokasta osana autoliikkeen markkinointia. Työssä käytettiin digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitteluprosessia Instagram-markkinoinnin suunnittelemiseksi. Tehokkuutta testattiin niin orgaanisen kuin maksetunkin mainonnan avulla. Lopullinen tehokkuus selvitettiin analysoimalla Instagram-markkinoinnin kehittämiä kävijätietoja ja verrattiin tuloksia asetettuihin tavoitteisiin.
Teoriaosassa käsiteltiin digitaalisen markkinointiviestinnän keinoja ja erilaisia sosiaalisen median kanavia, kuten Facebook, YouTube ja Instagram. Opinnäytetyössä käytettiin myös kirjallisuutta koskien sosiaalisen median kuluttajakäyttäytymistä ja markkinointia. Instagram oli pääasiallinen opinnäytetyössä käytetty sosiaalisen median kanava, joten teoriaosuudessa on omat lukunsa myös Instagramin yrityksistä ja yritysprofiileista sekä Instagramin kuluttajakäyttäytymisestä ja itse Instagram-markkinoinnista.
Opinnäytetyön yhteenvetoluvussa pohdittiin saatuja tuloksia ja sitä, mitä tehtiin hyvin ja mitä olisi voitu tehdä paremmin projektin onnistumisen mahdollistamiseksi. Tavoitteisiin pääsyyn mahdollistaneiden tekniikoiden käyttöä analysoitiin myös yhteenvedossa.
Teoriaosassa käsiteltiin digitaalisen markkinointiviestinnän keinoja ja erilaisia sosiaalisen median kanavia, kuten Facebook, YouTube ja Instagram. Opinnäytetyössä käytettiin myös kirjallisuutta koskien sosiaalisen median kuluttajakäyttäytymistä ja markkinointia. Instagram oli pääasiallinen opinnäytetyössä käytetty sosiaalisen median kanava, joten teoriaosuudessa on omat lukunsa myös Instagramin yrityksistä ja yritysprofiileista sekä Instagramin kuluttajakäyttäytymisestä ja itse Instagram-markkinoinnista.
Opinnäytetyön yhteenvetoluvussa pohdittiin saatuja tuloksia ja sitä, mitä tehtiin hyvin ja mitä olisi voitu tehdä paremmin projektin onnistumisen mahdollistamiseksi. Tavoitteisiin pääsyyn mahdollistaneiden tekniikoiden käyttöä analysoitiin myös yhteenvedossa.