Markkinointisuunnitelma pienelle kahvila-lounasravintolalle
Tarlósi, Xénia (2018)
Tarlósi, Xénia
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805076951
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805076951
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli laatia markkinointisuunnitelma pienelle kahvila-lounasravintolalle. Tavoitteena oli selvittää pienelle yritykselle erilaisia keinoja saada lisää tunnettavuutta kohderyhmän keskuudessa ja näkyvyyttä kylän katukuvassa. Kohdeyrityksellä ei ole ollut aikaisempaa markkinointisuunnitelmaa tehty, joten tarkoituksena oli myös lisätä yrittäjän tietoutta ja taitoa, jotta tulevaisuudessa markkinointisuunnitelman tekeminen onnistuu ilman apuakin. Markkinointisuunnitelman laatiminen oli tarpeellista sekä ajankohtaista kyseiselle yritykselle. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla yrittäjää.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin eri keinot selvittää yrityksen lähtökohta, kilpailijat sekä strategiset toimenpiteet. Kohdeyrityksen yrittäjä oli pyytänyt erityistä paneutumista markkinointiviestintään, sillä osa-alueen tärkeät tiedot auttavat häntä parhaiten jatkossa. Teoriaosuudessa käsiteltiin laajasti markkinointiviestintää ja sen eri keinoja, jotta työstä saatiin mahdollisimman realistinen apu yrittäjälle.
Toiminnallisessa osiossa kohdeyritykselle laadittiin markkinointisuunnitelma. Suunnitelmassa käytettiin hyväksi teoriatietoja ja yrittäjän toivomuksia.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin eri keinot selvittää yrityksen lähtökohta, kilpailijat sekä strategiset toimenpiteet. Kohdeyrityksen yrittäjä oli pyytänyt erityistä paneutumista markkinointiviestintään, sillä osa-alueen tärkeät tiedot auttavat häntä parhaiten jatkossa. Teoriaosuudessa käsiteltiin laajasti markkinointiviestintää ja sen eri keinoja, jotta työstä saatiin mahdollisimman realistinen apu yrittäjälle.
Toiminnallisessa osiossa kohdeyritykselle laadittiin markkinointisuunnitelma. Suunnitelmassa käytettiin hyväksi teoriatietoja ja yrittäjän toivomuksia.