Mobiilipelisovellus: Streamer Simulator
Pusila, Julius (2018)
Pusila, Julius
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805036346
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805036346
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin oman yrityksen näkyvyyden edistämiseksi. Kokemukseni mobiilipelien kehityksestä ennen työn aloittamista oli yhden Google Play Storessa julkaistun mobiilipelisovelluksen verran, joka toteutettiin Unityllä. Tässä opinnäytetyössä valmistuva fiktiivinen suoratoistosimulaatio ”Streamer Sim Tycoon”-mobiilipelisovellus on ainutlaatuinen ja se tarjoaa mukavaa sekä rentoa ajanvietettä kaikenikäisille. Pelissä suoratoistetaan pelaajan hahmolla sisältöä tietokoneelta, kerätään seuraajia, kehitetään puitteita ja noustaan suoratoistajien huipulle.
Työn tavoitteena oli julkaista suorituskyvyltään hyvä sekä suunnitellut ominaisuudet sisältävä mobiilipelisovellus Google Play Storessa, joka olisi täysin pelattava sekä helposti jatkokehitettävissä. Itse opinnäytetyön raportin tavoitteena oli myös uusien pelikehittäjien auttaminen mobiilipelisovelluksen suunnittelussa sekä kehityksessä.
Mobiilipelisovellusta lähdettiin työstämään lähes tyhjästä. Ainoastaan pelinsisäinen musiikki ja äänet sekä muutamat kuvakkeet olivat ulkoistettu. Google Play Developer käyttäjä oli jo olemassa. Mobiilipelisovellus toteutettiin Unityllä ja se sisältää valinnaisia videomainoksia. Peli sisältää pikseligrafiikkaa, joka on toteutettu Paint.NET ohjelmalla.
Työn tavoitteena oli julkaista suorituskyvyltään hyvä sekä suunnitellut ominaisuudet sisältävä mobiilipelisovellus Google Play Storessa, joka olisi täysin pelattava sekä helposti jatkokehitettävissä. Itse opinnäytetyön raportin tavoitteena oli myös uusien pelikehittäjien auttaminen mobiilipelisovelluksen suunnittelussa sekä kehityksessä.
Mobiilipelisovellusta lähdettiin työstämään lähes tyhjästä. Ainoastaan pelinsisäinen musiikki ja äänet sekä muutamat kuvakkeet olivat ulkoistettu. Google Play Developer käyttäjä oli jo olemassa. Mobiilipelisovellus toteutettiin Unityllä ja se sisältää valinnaisia videomainoksia. Peli sisältää pikseligrafiikkaa, joka on toteutettu Paint.NET ohjelmalla.