Täällä tänään, edellä huomenna : brändäämisen tärkeys modernissa mediassa ja markkinoinnissa
Lukander, Matias (2018)
Lukander, Matias
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805026214
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805026214
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on kertoa, miksi brändäämisen ja brändin rakentamisen huomioiminen nykypäivän modernissa maailmassa on lähes jokaiselle yritykselle elintärkeää. Opinnäytetyön teoria ja sisältö pohjautuvat kolmeen eri markkinointi- ja brändiammattilaisen haastatteluun sekä edellä mainittujen alojen kirjallisiin teoksiin.
Vahva brändi on aito, kokemuksen antava ja syvän ymmärryksen asioista omaava kokonaisuus. Hyvä brändi ottaa jokaisen pienimmänkin yksityiskohdan huomioon sekä luo eheää kokonaisuutta yhdessä kuluttajien ja sidosryhmien kanssa, ei yksinään. Tutkin opinnäytetyössäni brändäämisen tarpeita ja syitä sekä brändin rakentamisen syvempää merkitystä. Käyn myöskin läpi asioita, joiden avulla on mahdollista luoda ajatonta ja laadukasta sisältöä brändille. Opinnäytetyön loppupäässä on esimerkkejä toimivasta ja erottautuvasta brändikäyttäytymisestä.
Vahva brändi on aito, kokemuksen antava ja syvän ymmärryksen asioista omaava kokonaisuus. Hyvä brändi ottaa jokaisen pienimmänkin yksityiskohdan huomioon sekä luo eheää kokonaisuutta yhdessä kuluttajien ja sidosryhmien kanssa, ei yksinään. Tutkin opinnäytetyössäni brändäämisen tarpeita ja syitä sekä brändin rakentamisen syvempää merkitystä. Käyn myöskin läpi asioita, joiden avulla on mahdollista luoda ajatonta ja laadukasta sisältöä brändille. Opinnäytetyön loppupäässä on esimerkkejä toimivasta ja erottautuvasta brändikäyttäytymisestä.