Videoiden merkitys B2B-markkinoinnissa : Case: Näkemystehdas MBE
Huttunen, Henri (2018)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804255459
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804255459
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia videoiden tuottamista ja tehdä pieni videosarja, joita pystytään hyödyntämään B2B-markkinoinnissa. Videoita on tarkoitus käyttää osana B2B-mainontaa sosiaalisessa mediassa. Vide-oiden tavoitteena oli olla hyvin lyhyitä, mutta niillä olisi viihdearvoa.
Teoriaosuudessa käsitellään yleistä asiaa videokuvauksesta ja sitä, mitä kaikkea videokuvaus vaatii. Teoriaosuus käsittelee myös videokuvauksen eri työvälineitä ja vaiheita. Videokuvauksen lisäksi teoriaosuudessa on paneuduttu markkinointiin ja erityisesti B2B-markkinointikeinoihin.
Opinnäytetyön case-osuus toteutettiin Näkemystehdas MBE:lle. Se koostui videosarjasta, joka muodostui neljästä lyhyestä videosta. Videot sisälsivät kuvattua materiaalia sekä lyhyen loppuanimaation. Videoista pyrittiin tekemään hyvin samantyylisiä ja huumoripainotteisia. Jokainen video suunniteltiin ja toteutettiin alusta loppuun. Videosarjan tavoitteena oli saada uusia B2B-asiakkaita ja herättää asiakkaiden ostopäätös halukkuutta.
Teoriaosuudessa käsitellään yleistä asiaa videokuvauksesta ja sitä, mitä kaikkea videokuvaus vaatii. Teoriaosuus käsittelee myös videokuvauksen eri työvälineitä ja vaiheita. Videokuvauksen lisäksi teoriaosuudessa on paneuduttu markkinointiin ja erityisesti B2B-markkinointikeinoihin.
Opinnäytetyön case-osuus toteutettiin Näkemystehdas MBE:lle. Se koostui videosarjasta, joka muodostui neljästä lyhyestä videosta. Videot sisälsivät kuvattua materiaalia sekä lyhyen loppuanimaation. Videoista pyrittiin tekemään hyvin samantyylisiä ja huumoripainotteisia. Jokainen video suunniteltiin ja toteutettiin alusta loppuun. Videosarjan tavoitteena oli saada uusia B2B-asiakkaita ja herättää asiakkaiden ostopäätös halukkuutta.