Vad styr valet av flygbolaget
Roos, Mindy (2018)
Roos, Mindy
Yrkeshögskolan Arcada
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804255399
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804255399
Tiivistelmä
I detta arbete undersöks vad som styr valet av flygbolag hos unga vuxna. Syftet i arbetet är att utreda ifall priset är huvudargumentet vid val av flygbolag då det gäller privatkonsumtion för unga vuxna inom åldersspannet 21–28 år. En kvantitativ har gjorts i form av en webbenkät. Enkäten bestod av 14 frågor där en del var öppna frågor. Enkäten distribuerades på Facebookför att nå så många ungdomar som möjligt. Enkäten kunde besvaras under fem dagars tid och under den tiden samlades sammanlagt 68 svar där de överlägset flesta svaren kom av kvinnor. Nuförtiden reser unga vuxna allt mer. De är vana resenärer och prisen för resor har inte varit alltför höga under deras livstid. Teknologiutvecklingen har gjort det allt lättare att surfa runt och boka resor via nätet. Dessa faktorer påverkar ungdomarnas resande och i undersökningen kom det fram att de unga vuxna reser en hel del. Teoridelen i arbetet går djupare in på konsumentbeteende, kundkategorier och marketing-mix modellen. Konsumentbeteende gås igenom noggrannare för att man skall förstå varför konsumenten köper som hon gör. Köpmotiv och behov står i huvudfokus. Det finns olika slags kundkategorier och olika slags köpare som gås noggrannare igenom för att se varför konsumenterna konsumerar på olika sätt.
Marketing mix-modellen står som stöd i forskningen. Det kom tydligt fram i undersökningen att priset står i huvudfokus då de unga vuxna köper sina flygresor. Eftersom det i enkäten fanns öppna frågor var det möjligt för respondenterna att motivera sina svar. Det kom fram att det också finns andra aspekter de unga vuxna tänker på. Dessa är säkerhet, service och bekvämlighet. Oberoende av dessa andra faktorer som unga vuxna tänker på är det ändå sist och slutligen priset som påverkar mest vad de unga vuxna väljer och bestämmer sig för att köpa. This thesis is going to answer the question what it is that makes young adults to choose the airline their choosing. The purpose was also to study how much the price of flight tickets affect people when their choosing which airline their flying with.
A quantitative method has been used where young women and men, 21-28 years old, have answered questions in an online survey. The survey contained 14 questions where some of the answers needed to be explained. Totally 68 persons answered the online survey. The online survey was sent out through Facebook to reach as many persons as possible. The young adults fit in a category that they are used to travel e.g. just because the flight tickets have been quite cheap under their lifetime. The technology development has also made it so much easier to book a trip online with just a couple of clicks. The theory in this thesis concludes the marketing mix model, consumer behavior and customer category which are all described better and deeper in this work. The most important result in the survey was that the price places a big role for buyers when they are doing private vacations. There were some open questions in the survey that needed to be answered. This made it possible for the young adults to motivate their answers. Among the answers it was easy to notice that there were some other things than just the price that plays a role in the choice of flight tickets. Some other things that played a role was e.g. safety, service and how smooth everything goes. All in all, everything concludes to one thing and that is the price. The consumers want to get as much out of what their paying for as possible.
Marketing mix-modellen står som stöd i forskningen. Det kom tydligt fram i undersökningen att priset står i huvudfokus då de unga vuxna köper sina flygresor. Eftersom det i enkäten fanns öppna frågor var det möjligt för respondenterna att motivera sina svar. Det kom fram att det också finns andra aspekter de unga vuxna tänker på. Dessa är säkerhet, service och bekvämlighet. Oberoende av dessa andra faktorer som unga vuxna tänker på är det ändå sist och slutligen priset som påverkar mest vad de unga vuxna väljer och bestämmer sig för att köpa.
A quantitative method has been used where young women and men, 21-28 years old, have answered questions in an online survey. The survey contained 14 questions where some of the answers needed to be explained. Totally 68 persons answered the online survey. The online survey was sent out through Facebook to reach as many persons as possible. The young adults fit in a category that they are used to travel e.g. just because the flight tickets have been quite cheap under their lifetime. The technology development has also made it so much easier to book a trip online with just a couple of clicks. The theory in this thesis concludes the marketing mix model, consumer behavior and customer category which are all described better and deeper in this work. The most important result in the survey was that the price places a big role for buyers when they are doing private vacations. There were some open questions in the survey that needed to be answered. This made it possible for the young adults to motivate their answers. Among the answers it was easy to notice that there were some other things than just the price that plays a role in the choice of flight tickets. Some other things that played a role was e.g. safety, service and how smooth everything goes. All in all, everything concludes to one thing and that is the price. The consumers want to get as much out of what their paying for as possible.