Mainonnan suunnittelu : Case: Jäätelökaverit
Hämäläinen, Juuso (2018)
Hämäläinen, Juuso
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804245386
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804245386
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkasteltiin mainontaa ja sen yhtenäistä suunnittelua. Toimeksiantajana oleva yritys suunnittelee nykyisen liiketoimintansa kehittämistä ja opinnäytetyö sai aiheensa yrityksen tarpeesta ymmärtää mainonnan suunnittelua paremmin.
Opinnäytetyön tavoitteena oli mahdollistaa yrityksen tulevien mainoskampanjoiden yhtenäinen suunnittelu. Tavoitteen saavuttamiseksi opinnäytetyössä vastataan tutkimuskysymykseen, miten yritys suunnittelee mainoskampanjan.
Tutkimuskysymykseen haettiin vastausta tarkastelemalla mainonnan kirjallisuutta, sekä haastattelemalla alan ammattilaisia. Teoriaosuudessa avataan lukijalle mainonnan ja sen suunnittelun kannalta keskeiset käsitteet.
Opinnäytetyön empiirinen osa toteutettiin teemahaastatteluna, jossa haastateltiin neljää markkinoinnin ammattilaista. Kvalitatiivisen tutkimuksen teemahaastattelun avulla, mainoskampanjan suunnitteluun saatiin relevantteja näkökulmia markkinoinnin ammattilaisilta.
Opinnäytetyön tuloksista ilmenee, että mainoskampanjan suunnittelu on systemaattinen prosessi ja mainonnan tulee olla yhdenmukaista.
Opinnäytetyöstä saatujen tuloksien perusteella suunniteltiin toimeksiantajalle graafinen ohjeistus mahdollistamaan yrityksen tulevien mainoskampanjoiden suunnittelu.
Asiasanat: markkinointi, markkinointiviestintä, mainonta
Opinnäytetyön tavoitteena oli mahdollistaa yrityksen tulevien mainoskampanjoiden yhtenäinen suunnittelu. Tavoitteen saavuttamiseksi opinnäytetyössä vastataan tutkimuskysymykseen, miten yritys suunnittelee mainoskampanjan.
Tutkimuskysymykseen haettiin vastausta tarkastelemalla mainonnan kirjallisuutta, sekä haastattelemalla alan ammattilaisia. Teoriaosuudessa avataan lukijalle mainonnan ja sen suunnittelun kannalta keskeiset käsitteet.
Opinnäytetyön empiirinen osa toteutettiin teemahaastatteluna, jossa haastateltiin neljää markkinoinnin ammattilaista. Kvalitatiivisen tutkimuksen teemahaastattelun avulla, mainoskampanjan suunnitteluun saatiin relevantteja näkökulmia markkinoinnin ammattilaisilta.
Opinnäytetyön tuloksista ilmenee, että mainoskampanjan suunnittelu on systemaattinen prosessi ja mainonnan tulee olla yhdenmukaista.
Opinnäytetyöstä saatujen tuloksien perusteella suunniteltiin toimeksiantajalle graafinen ohjeistus mahdollistamaan yrityksen tulevien mainoskampanjoiden suunnittelu.
Asiasanat: markkinointi, markkinointiviestintä, mainonta